icon_search

    Szybkie i zdrowe przekąski dla zajętych matek

    Validity: 5.9 - 1.9.2016

    Dbanie o dzieci chodzące do szkoły i pomaganie im we wszystkich szkolnych wyzwaniach już samo w sobie jest pracą na cały etat. Mamy, które na dodatek muszą chodzić do swojej oficjalnej pracy, nie mogą po prostu zrobić sobie przerwy i zwykle mają bardzo mało czasu na odpoczynek. Czas na jedzenie ograniczają do minimum. Niestety, to, co szybkie, nie zawsze jest zdrowe. Dlatego przygotowaliśmy kilka pomysłów na bardzo szybkie i zdrowe przekąski.

    Sałatka z jajka i awokado

    Awokado jest uznawane za jeden z tzw. superproduktów. Zawiera mnóstwo witamin, zdrowych tłuszczów i naprawdę świetnie smakuje. A do tego prawdopodobnie poprawia nastrój. Warto mieć je zawsze pod ręką, prawda? A w połączeniu z jajkiem może poprawić nastrój nawet podwójnie.

    Na jedną porcję:

    • 1 dojrzałe awokado
    • 1 jajko ugotowane na twardo i pokrojone w plastry
    • 1 posiekana gałązka koperku
    • szczypta soli
    • ½ łyżeczki jogurtu greckiego
    • ½ łyżeczki soku z cytryny

    Wymieszać w misce sok z cytryny, jogurt, koperek i sól. Dodać połówkę pokrojonego w kostkę awokado i jajko pokrojone na plasterki. Wszystko wymieszać i podawać na drugiej połówce awokado, pozostawionej w skórce i posolonej.

    Warzywa z hummusem

    To doskonała kompozycja białek, witamin i błonnika. Można kupić gotowy hummus lub zrobić go własnoręcznie. Przygotowanie nie wymaga dużo pracy, a tak jest nawet zdrowiej. I oczywiście można wtedy przyprawić go dokładnie według swojego smaku. Dodasz do tego tylko słupki marchwi albo selera i zdrowa przekąska gotowa.

    Jogurt z leśnymi jagodami

    Tak jak poprzednia przekąska, dostarcza organizmowi zrównoważonych proporcji białek, błonnika i innych zdrowych rzeczy. Leśne jagody zawierają także dobrej jakości naturalny cukier, dzięki czemu natychmiastowo dodają energii –tak potrzebnej do wszystkich wyzwań związanych z posyłaniem dzieci do szkoły. A jeśli masz naprawdę ciężki dzień, dodaj kilka kawałków gorzkiej czekolady.

    Orzechy

    Pisaliśmy już o ich zaletach w artykule poświęconym luksusowej owsiance. To doskonała i szybka przekąska, ale trudno ją zabrać ze sobą. Możesz więc sięgnąć po masło orzechowe i posmarować nim pełnoziarniste pieczywo, krakersy albo wafle ryżowe. To zwalczy głód na dość długi czas. Ale pamiętaj, żeby zerknąć na skład produktów, których chcesz użyć, bo niektóre mogą zawierać zbyt dużo cukru.

    Smacznego!