icon_search

    Luksusowa owsianka – energia tak na lato jak i na rok szkolny

    Chyba wszyscy znamy i kochamy dziecięcy entuzjazm.

    Validity: 9.8 - 4.8.2016

    Dla małych łobuziaków świat jest niczym mapa skarbów – pełen tajemnic. Muszą więc odkrywać, badać i próbować wszystkiego osobiście.

    Dzieci potrzebują dużo energii, zwłaszcza latem, kiedy otwierają się przed nimi nowe możliwości. Twoje zadanie polega na tym, aby  pomóc im naładować baterie na cały dzień pełen szaleństw.

    Często okazuje się, że łatwiej jest to powiedzieć niż wykonać. Gdzie znaleźć nowe pomysły na zdrowe, szybkie, pożywne i łatwostrawne śniadania i przekąski?

    Jest jeden klasyk, który spełnia te wszystkie warunki i właśnie go wam przedstawiamy. Potem będziecie mogli przygotować go w wielu nowoczesnych, zaskakujących, a co najważniejsze pysznych wariantach smakowych, które zniosą bezwzględne wyroki waszych dzieci.

    Jak zatem przygotować porcję tego cudu?

    Podstawa jest zawsze taka sama. Wsyp filiżankę drobnych płatków owsianych do małego garnka. Dodaj wody, tak aby wszystkie płatki zostały nawilżone. Niczego więcej nie trzeba. Umieść garnek na małym ogniu. Podgrzewaj stale mieszając.

    Następnie można owsiankę posłodzić. Istnieje wiele opcji. Zdecydowanie polecamy pominąć cukier.

    Zamiast tego możecie wypróbować:

    • miód
    • suszone owoce
    • tłuczone banany
    • syrop klonowy
    • syrop z agawy
    • albo posiekać czekoladę (chyba nie musimy ci mówić, że ucieszysz się widząc jak się roztapia w owsiance)

    Dodaj garść orzechów albo nasion. Zawierają mnóstwo witamin, białka, zdrowych tłuszczów i błonnika. Jeśli chcesz, możesz je przez chwilę podsmażyć. Wtedy smakują jeszcze lepiej!

    Część z nich możesz dodać do płatków, a resztę zostawić na koniec jako posypkę.

    Tu znów istnieje wiele opcji. Wybierz coś dla siebie i połącz według własnego smaku.

    • orzechy nerkowca
    • migdały
    • pistacje
    • orzechy włoskie
    • ziarna słonecznika
    • orzechy brazylijskie
    • orzechy laskowe
    • ziarenka sezamu
    • pestki dyni

    Aby jeszcze bardziej podkreślić smak i wzbogacić konsystencję, dodaj łyżeczkę masła orzechowego.

    Kiedy płatki napęcznieją i nadmiar wody odparuje, potrawa jest prawie gotowa. Jeśli masz bardzo małe dziecko, w tym momencie możesz dodatkowo rozdrobnić kaszkę w garnku za pomocą miksera. Wtedy wszystkie smaki zmieszają się jeszcze lepiej.

    Teraz coś wspaniałego na zakończenie. Przy odrobinie wysiłku możesz znów wyczarować coś wyjątkowego dla wzroku i smaku. Spośród różnych posypek polecamy kakao bez cukru (nie za dużo, podobno dzieci lubią to wdychać).

    Każdemu smakuje coś innego, a więc eksperymentuj i daj się zainspirować. Na przykład wtedy, gdy jesteś z dziećmi na wakacjach. Oto kilka z naszych sekretnych letnich przepisów na owsiankę.

    Leśny – borówki, jeżyny, maliny

    Tropikalny – świeże mango i papaya

    Babciny – cynamon i posiekane jabłka i gruszki

    Zamiast wisienki na środku talerza można umieścić coś zielonego, by jeszcze bardziej podkreślić delikatność potrawy. Może to być listek mięty.

    I to wszystko. Zdrowe, smaczne i obfite śniadanie albo lekka przekąska są gotowe do podania. Jest tylko jeden problem – naprawdę możecie zechcieć jeść to codziennie. A przecież wiemy, że wszystkim najlepiej się cieszyć w umiarkowanych ilościach.

    Życzymy, aby wasze dzieci zachwyciły się naszą owsianką, a dzieciom życzymy niezapomnianych letnich przeżyć i wspaniałych szkolnych przygód, dzięki tak zdobytej energii.