Wiarygodność i kompetencje

Wiarygodność i kompetencje

Grudzień 2019

Choć do Tesco trafił, jak sam mówi, przypadkiem, pracuje z nami już od 13 lat. Poznajcie ścieżkę kariery Marcina Czerwienia, Menadżera Personalnego w Europie Środkowej.



Marcin Czerwień
Menadżer Personalny w Europie Środkowej


Swoją przygodę z Tesco zacząłem: od przypadku. Miałem zupełnie inne plany zawodowe, ale po ukończeniu studiów Tesco zaproponowało mi stanowisko Koordynatora Call Center. Półroczna przygoda zamieniła się w ważny element mojego życia. Niedawno świętowałem 13. rocznicę pracy tutaj.


Na obecnym stanowisku: dopiero się uczę. Większość kariery spędziłem w zespołach odpowiedzialnych za rekrutację, rozwój i talent. Jakiś czas temu poprosiłem o zmianę, aby uczyć się nowych rzeczy w obszarach, które nie były mi dotąd bliskie, takich jak struktury i zmiany organizacyjne oraz wynagrodzenia. Od 1 czerwca 2019 roku pracuję zatem jako CE People Business Partner dwóch działów – Product i Customer.


Na co dzień jestem: konsultantem, strażnikiem procesów i źródłem informacji o wszelkich procesach personalnych, które w firmie prowadzimy lub planujemy. Możliwość nauki na wszystkich etapach życia w tej organizacji jest dla mnie najsilniejszym magnesem, który wciąż przyciąga mnie do Tesco.


Dla koleżanek i kolegów w Tesco staram się: znaleźć zawsze czas i wyczerpujące odpowiedzi na ich pytania. Nieco wyeksploatowany slogan o ludziach jako największej wartości firmy staram się realizować w skali mikro, będąc wiarygodnym i kompetentnym współpracownikiem dla działów i osób, z którymi się kontaktuję.


Swój sukces zawdzięczam: wpływowi, jaki wywierali na mnie moi szefowie i zespoły, cechom indywidualnym i odrobinie szczęścia. Zawsze otaczali mnie ludzie, dla których perspektywa rzeczy trudnych i niemal niemożliwych oznaczała jedynie konieczność zwiększenia wysiłku, lepszą współpracę, dokładniejsze przemyślenie czekających nas wyzwań.


Dobry lider powinien: stawać się lepszy każdego dnia. Rozwój i umiejętność uczenia się nowych rzeczy jest najważniejszą kompetencją na współczesnym rynku pracy. Tego samego lider powinien zresztą wymagać od swojego zespołu albo tak z nim pracować, by ten rozwój w naturalny sposób stymulować.


Kolor niebieski: zawsze był moim ulubionym. To kolor letniego nieba, rzek i morza, a więc sfer, z którymi związane są moje pasje – fotografia nocna, łodzie motorowe i pływanie.


Ścieżka kariery:
• Koordynator call center: 2006–2007
• Regionalny specjalista/Regionalny Kierownik ds. Szkoleń: 2007–2008
• Regionalny Kierownik ds. Rekrutacji: 2008–2010
• Kierownik Makroregionu ds. Personalnych: 2010–2011
• Kierownik Projektu: 2011 –2012
• Kierownik ds. Szkoleń: 2012–2015
• Menadżer ds. Szkoleń CE: 2015–2017
• Menadżer ds. Rozwoju i Rekrutacji: 2017–2019
• Menadżer Personalny CE: 2019–obecnie