Tesco wspiera Warszawski Festiwal Kulinarny

Tesco wspiera Warszawski Festiwal Kulinarny

Wrzesień 2017

„Effect – Zupa Disco” to pomysł zaczerpnięty z Londynu, polegający na wspólnym gotowaniu prostego dania z produktów, które udało się uchronić przed zmarnowaniem. Organizatorem takiego wydarzenia, które odbyło się 10 września w Ogrodach Botanicznych UW podczas Warszawskiego Festiwalu Kulinarnego, jest Federacja Polskich Banków Żywności, zaś dania powstaną z warzyw o nietypowych kształtach otrzymanych od Tesco.
„Zupa Disco” jest realizowana w ramach międzynarodowego projektu EFFECT, którego celem jest edukacja osób dorosłych na temat skutecznych sposobów ograniczania marnotrawstwa żywności. Podczas warszawskiej akcji wspólnie udowodniliśmy, że nieidealne warzywa („Perfectly Imperfect”) smakują dokładnie tak samo, jak te o pięknym wyglądzie.
Szefami kuchni przewodzącymi wydarzeniu byli Jakub Emanuel Malec – szef Kuchni hotelu Novotel oraz Magdalena Łapanowska, technolog żywienia. Uczestnicy festiwalu samodzielnie pokroili produkty, a kucharze przygotowali z nich wyszukane dania: barszcz ukraiński i minestrone. Wszystko odbywało się będzie przy dźwiękach energetycznej muzyki disco.