Działamy dla pracowników i klientów

Działamy dla pracowników i klientów

Marzec 2020

Nasza firma podjęła szereg działań i środków mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa koleżankom, kolegom i klientom w trudnym okresie epidemii i wprowadzenia kwarantanny. Ta sytuacja wymaga od nas podjęcia niestandardowych działań, m.in. wprowadziliśmy dodatkowe nagrody finansowe dla pracowników sklepów i centrów dystrybucji.


Jestem niezmiernie dumny ze sposobu, w jaki koleżanki i koledzy w Tesco działają w tych wyjątkowych okolicznościach. Wszyscy zasługują na uznanie, a szczególnie chciałbym podziękować osobom pracującym w sklepach i centrach dystrybucji – podkreśla Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska i dodaje: – Od początku trwania epidemii dokładamy wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo wszystkim przebywającym w obiektach Tesco, zarówno pracownikom, dostawcom, jak i klientom. Ich zdrowie i komfort są dla nas najwyższym priorytetem.


W ciągu najbliższych dwóch tygodni we wszystkich naszych sklepach przy kasach zostaną zamontowanie przegrody z pleksi. Dzięki temu klienci będą mogli czuć się jeszcze bezpieczniej w trakcie dokonywania zakupów. Szyba ochroni także koleżanki i kolegów, którzy cały czas mają dostęp do niezbędnych środków dezynfekujących, rękawiczek i chusteczek antybakteryjnych. Z myślą o klientach i o tym, jak robią zakupy, wprowadzone zostały czytelne zasady i oznaczenia dotyczące bezpiecznej odległości w strefach kas i przy ladach oraz komunikaty zachęcające do płatności bezgotówkowych i zbliżeniowych. Wszyscy klienci zostali poproszeni o używanie rękawiczek jednorazowych w działach z produktami świeżymi. W zależności od sklepu, pieczywo znajduje się w odpowiednich pokrywach lub jest pakowane. Zamknięte zostały także wszystkie urządzenia służące do samodzielnego krojenia chleba. Została wzmocniona procedura mycia i dezynfekcji wózków, koszyków, poręczy, klamek, urządzeń scan&shop oraz kas. Wprowadziliśmy także specjalne godziny, w trakcie których seniorzy i osoby z grupy podwyższonego ryzyka będą mogły sprawnie dokonać zakupów.



Sklepy to nie jedyny obszar, w którym zostały podjęte dodatkowe środki bezpieczeństwa. Nasze dwa centra dystrybucji codziennie pracują, by wszystkie dostawy sprawnie i bezpiecznie docierały do sklepów. Także tam wprowadzone zostały zaostrzone wymogi dotyczące dezynfekcji oraz zakaz wejścia dla osób trzecich, niezwiązanych z ich funkcjonowaniem; kierowcy dostarczający towary nie opuszczają kabin swoich samochodów podczas rozładunku. Nowa sytuacja wymagała także przeorganizowania pracy wszystkich zespołów tak, by dopasować się do wyjątkowej sytuacji. Zmieniono sposoby pracy pracowników biura, a w nadchodzących tygodniach pracownicy biura w ramach akcji „Pomocne Dłonie” będą pomagać kolegom i koleżankom pracującym w sklepie. Nowe zasady zostały wprowadzone także w serwisie www.e-zakupy.tesco.pl. Klienci są proszeni o podanie informacji o przechodzeniu kwarantanny domowej i dostosowano zasady dostarczania zamówień internetowych oraz płatności za nie, by maksymalnie chronić pracowników i klientów. Rozpoczęliśmy także rekrutację nowych pracowników, którzy już zaczynają wspierać zespoły pracujące w sklepach i przy zamówieniach internetowych.