Zdrowy tryb zycia Ćwiczenia Zrzuć wagę sprzątając: ile kalorii można spalić?

Spalanie kalorii przy pracach domowych

Amerykański instytut Good Housekeeping sprawdził, ile kalorii można spalić sprzątając. Dla wielu wyniki były zaskakujące. Uczestnicy testu w ciągu dwóch godzin sprzątania spalili nawet 600 kalorii. Dla porównania: podczas biegu na 5 kilometrów można spalić przeciętnie zaledwie połowę tego, czyli 374 kalorie. Podczas dwóch godzin spaceru spalamy 416 kalorii, podczas jednej godziny jogi 200 kalorii, a podczas dwóch - 400. Godzina jazdy na rowerze to wydatek energii rzędu 330 kalorii, o ile utrzymasz prędkość 16 km/h.

Sprzątanie to bułka z masłem, jeśli masz sprytny system

Ilość spalonych kalorii zależy oczywiście również od wagi. Osoby z wyższą wagą spalają więcej kalorii. W poniższej tabeli przedstawiamy przydatne zestawienie:

Ile kalorii w ciągu godziny spali osoba ważąca 70 kg?

  • Koszenie trawy: 315
  • Sprzątanie łazienki: 196
  • Mycie podłogi: 196
  • Odkurzanie: 175
  • Zamiatanie podłogi: 161
  • Wyprowadzanie psa na spacer: 140
  • Mycie okien: 140
  • Ścieranie kurzu: 105
  • Gotowanie: 105
  • Wyjmowanie zakupów z siatek i przekładanie do szafek lub lodówki: 105
  • Podlewanie kwiatów: 105
  • Mycie naczyń: 91
  • Prasowanie: 91
  • Wieszanie, składanie i odkładanie bielizny do szaf: 70
  • Zasłanie łóżka: 68
  • Szycie lub szydełkowanie: 35

Uprawiaj sport z psem: dzięki czworonożnemu trenerowi szybko odzyskasz formę

Jak sprzątanie wpływa na organizm?

Poza wysiłkiem fizycznym sprzątanie ma dobroczynny wpływ na psychikę i mózg. Może być pomocne w łagodnych stanach depresyjnych. Praca fizyczna działa antydepresyjnie: poprawia nastrój i daje poczucie kontroli nad życiem. Podczas sprzątania warto sobie coś nucić. Śpiewanie poprawia humor, obniża poziom stresu, a zatem działa korzystnie na zdrowie psychiczne i fizyczne. A samo sprzątanie od razu staje się przyjemniejsze! Zatem włącz radio lub ulubioną muzykę, a do pracy zaangażuj nie tylko ręce, lecz również struny głosowe.

Kanadyjscy naukowcy z Queen’s University doszli do wniosku, że aktywność fizyczna, jaką jest sprzątanie mieszkania czy domu, sprzyja poprawie wydolności oddechowo-krążeniowej.

Niosąc do domu ciężkie zakupy, pomyśl o tym, że wzmacniasz mięśnie rąk, trenujesz ich wytrzymałość i siłę. Wyjmując naczynia ze zmywarki lub pranie z pralki, pamiętaj, że właśnie wzmacniasz mięśnie pośladkowe i mięśnie ud. Przysiady to jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń siłowych wzmacniających dolne partie ciała.

Na mięśnie brzucha pomaga odkurzanie i mycie podłogi. Czynności te wzmacniają właśnie partie brzuszne.

Deska również wzmacnia mięśnie brzucha.

Kalorie spalamy podczas snu i oglądania telewizji

Może ucieszy Cię fakt, że kalorie spalamy również nic nie robiąc. Podczas godziny oglądania telewizji można spalić mniej więcej 72 kalorie. Oczywiście pod warunkiem, że niczego nie podjadamy. W czasie snu organizm także spala kalorie, nawet 95 na godzinę. Warto zatem zapewnić sobie osiem godzin snu na dobę i pamiętać, żeby unikać jedzenia i picia alkoholu tuż przed położeniem się do łóżka. W innym razie ani sen, ani spalanie kalorii nie będą tak efektywne. Zwykły śmiech również pomaga spalać kalorie: 15 minut śmiechu to około 40 kalorii.

Czy wiesz, co robisz podczas snu?





Źródła: nowtolove.com.au, novinky.cz, komplexnizdravi.cz, calorielab.com


Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

Our price
Tesco Cukier biały 1 kg (kg = 2.49)
Tesco Cukier biały 1 kg
  249
Dodaj do listy zakupów Dodano do lista zakupów
Dodaj do listy zakupów
1 / 3