Wskazówki i porady Zdrowe przekąski — dlaczego są takie ważne?

Ile dla naszego organizmu znaczą zdrowe przekąski? 

Ważne jest nie tylko, co jemy, ale również, jak i kiedy to robimy. Prawidłowe odżywanie opiera się na optymalną dietę, regularne posiłki i odpowiednie proporcje poszczególnych dań. Nieregularne jedzenie spowalnia aktywność kory mózgowej, zaburza trawienie i może powodować anoreksję, niedobór składników odżywczych i otyłość. 

Wszyscy pamiętamy o najważniejszych posiłkach w ciągu dnia, czyli śniadaniu, obiedzie i kolacji, ale nie możemy zapominać o odpowiednich przekąskach pomiędzy głównymi pozycjami. Bardzo często mamy w zwyczaju uzupełniać nasz dzienny jadłospis słodyczami i jedzeniem fast-foodowym. 

Właśnie te szybkie posiłki bywają niezwykle kaloryczne i destabilizują naszą dietę. Warto znaleźć czas na samodzielne sporządzenie przekąsek dla siebie i całej rodziny. Przygotowaliśmy również ciekawe propozycje smakołyków, które łatwo spakować do tornistra, a przede wszystkim są uwielbiane przez dzieci. Dzięki temu dziecko nie będzie skazane na szkolny sklepik, który obfituje w niezdrowe słodycze. 


Zdrowa przekąska — co to jest? 

Jeżeli chcemy, aby nasze dzieci odżywiały się zdrowo, sami musimy stać się odpowiednimi wzorami do naśladowania. Pamiętajmy, że nasi podopieczni kształtują swoje nawyki zgodnie z zachowaniem swoich rodziców. Najlepiej zacząć dzień od wspólnego, zdrowego śniadania, a na resztę dnia zabrać ze sobą przygotowaną w domu przekąskę. 

 

Odważnym domowym kucharzom proponujemy również samodzielnie zadbać o chleb. Może być to pieczywo na zakwasie, chleb irlandzkipaleo lub inny rodzaj. Bez względu na to, co wybierzesz, otrzymasz doskonałą podstawę zdrowych kanapek. Nie zatrzymujmy się na chlebie. Wszelkie pasty i sosy również warto przygotować samodzielnie. Do tego garść owoców i warzyw do chrupania... i zdrowa przekąska gotowa. 

Zdrowe przekąski — dlaczego są takie ważne?

Nawyk regularnego picia wody – nieodzowna część zdrowego żywienia 

Nawet 70% ludzkiego ciała stanowi woda. Jest integralną częścią naszego organizmu i jego siłą napędową. Istnieje wiele opinii ekspertów i teorii na temat tego, ile wody powinniśmy wypijać każdego dnia. Zależy to jednak od kilku czynników: warunków, w jakich żyjemy, wieku, stanu zdrowia, rodzaju i ilości aktywności fizycznej wykonywanej każdego dnia. Zakłada się, że optymalne dzienne spożycie wody, to 1,5-3 litry. Oczywiście mówimy tu wyłącznie o czystej wodzie. Pamiętajcie, że wody mineralne zawierają dużo sodu i należy się z nimi obchodzić ostrożnie. 

Pierwszą dawkę wody, około pół litra, powinniśmy wypić natychmiast po przebudzeniu, przed pierwszym posiłkiem, aby uzupełnić płyny, które straciliśmy podczas snu. Większość dziennej porcji powinniśmy spożyć przed obiadem, a im bliżej południa, tym mniej picia, aby w nocy organizm mógł spokojnie odpoczywać. Dlatego butelka czystej wody, to naszym zdaniem obowiązkowy element zdrowej przekąski. 

Przykładowy zestaw zdrowej i zrównoważonej przekąski 

  • Pudełko nr.1: domowy chleb z serem owczym i świeżymi ziołami. 
  • Pudełko nr.2: owoce sezonowe. 
  • Pudełko nr.3: ogórek lub papryka. 
  • Pudełko nr.4: mieszanka nasion i orzechów. 
  • Butelka: czysta woda lub niesłodzona herbata ziołowa. 

 

ZdrojEkonetka.sk, wikipedia.org, aktuality.sk 

Opublikowano: 8 miesięcy temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

1 / 3