Zdrowy tryb zycia Relaks Technika 4-7-8 pomaga zasnąć w kilka minut

Człowiek sypia przeciętnie mniej niż 7 godzin dziennie. Powodem, dla którego przewracamy się w łóżku do wczesnych godzin porannych, jest oczywiście stres, niepokój, ale również zażywane leki.

Relaks przed snem

Spokojne zasypianie będzie o wiele łatwiejsze, jeśli na pewien czas przed zaśnięciem zatrzymasz się i wejdziesz w relaksujący nastrój. Zajmij się czynnościami, które są dla Ciebie przyjemne i uspokajają Cię. Medytuj, poćwicz jogę, posłuchaj ulubionej muzyki lub czytaj. Ważne, żeby przed snem opróżnić głowę z otaczającego świata, stresu i obowiązków. Nastrój ciało i myśli na świat marzeń sennych i spokojnego snu.

Skontroluj swój talerz

Dobry sen może zakłócić również spożywanie nieodpowiednich pokarmów w godzinach wieczornych. Zwróć uwagę na to, co wkładasz do ust. Skup się na lekkich i zdrowych produktach, które potrafią wywołać sen. Unikaj nadmiernego spożywania alkoholu, tłustych i ciężkich potraw. Pij dostateczną ilość wody, która oczyści organizm i sięgnij po pokarmy zawierające tryptofan. Jest to aminokwas, z którego ciało produkuje hormon snu melatoninę.

Oczyść myśli i pozbądź się nadmiaru

Czy zdarza Ci się, że leżysz w łóżku i zajmujesz myśli tym wszystkim, czego nie zdążyłeś zrobić i jakie obowiązki czekają na Ciebie w dniu następnym? Oczyść myśli, a obowiązki spokojnie zapisz na papierze. Ranek mądrzejszy od wieczora. Jeśli cierpisz na bezsenność, powinieneś sprzątnąć również sypialnię. Wyłącz wszystkie świecące ekrany, odłóż nie tylko telefon komórkowy, ale i zegarek. Nie ma nic bardziej stresującego niż liczenie minut i godzin, które spędziłeś w łóżku, czuwając.

Rutyna snu

Naucz swoje ciało funkcjonowania w określonym trybie. Jeśli nie możesz zasnąć, a liczenie baranów doprowadza Cię do szaleństwa, stwórz sobie rutynę snu. Staraj się codziennie chodzić spać o tej samej godzinie i niepotrzebnie nie kłaść się późno. Tak samo wstawaj codziennie, również podczas weekendu, o tej samej porze. Twoje ciało po kilku próbach na pewno przyzwyczai się do takiego trybu.

Technika oddychania

Jeśli próbowałeś już wszystkiego i nic nie działa, zastosuj tę prostą i skuteczną technikę oddychania 4-7-8. Zamknij usta, zrób wdech nosem i policz do czterech. Wstrzymaj oddech dopóty, dopóki nie policzysz do siedmiu. W ostatnim kroku rób wydech przez usta aż do momentu, kiedy policzysz do ośmiu. Technikę powtórz co najmniej 4 razy, czubek języka opierając o podniebienie. Dzięki tej technice oddychania zmusisz ośrodkowy układ nerwowy, żeby stopniowo rozluźnił Twoje napięte ciało.

Opublikowano: Ponad rok temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Artykuły

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.

Historie Pisane Smakiem, które pokochasz

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.