Dziecko Ciąża Spożywanie soli w czasie ciąży

Ile soli można spożywać dziennie?

  • Zaleca się, by spożywać nie więcej niż 6 gramów soli dziennie, co odpowiada objętości jednej łyżeczki. Dotyczy to nie tylko soli, którą sama dosypujesz do potraw, ale również tej zawartej w produktach gotowych do spożycia.
  • Wysoka zawartość soli wynosi ponad 1,5 g na 100 g, a niska zawartość soli to 0,3 g na 100 g w produktach spożywczych.
  • Czytaj etykiety na produktach; unikaj żywności puszkowanej w solance, a podczas gotowania używaj ziół i przypraw.
  • Pamiętaj, że w sklepach znajduje się dużo produktów, których nie uważasz za słone, a jednak zawierają sól, jak na przykład chleb, płatki śniadaniowe, a także gotowe posiłki. Dodawanie tylko niewielkiej ilości soli do posiłków nauczy również nasze dzieci, jakich nawyków żywieniowych powinny przestrzegać. Jeśli dziecko nauczy się pewnych smaków, później ciężko będzie mu je porzucić.

Spożywanie soli w okresie ciąży

W przeszłości uważano, że spożywanie nadmiernej ilości soli jest przyczyną powstawania obrzęku (gromadzenia się płynu w stopach i nogach). Wynika to jednak ze zwiększonej produkcji estrogenu i większej objętości krwi w organizmie.

Sól wiązano również ze stanem przedrzucawkowym, dlatego w przeszłości zalecano przyszłym mamom całkowite odstawienie soli z diety. Hipotezy tej jednak nie poparto wystarczającymi dowodami naukowymi.

To nie znaczy, że możesz solić, ile chcesz. Lekarze zalecają, by kobiety ciężarne nie spożywały więcej niż 6 g soli dziennie.

Jak wytłumaczyć zachcianki na słone w czasie ciąży?

Kobiety często mają ochotę na słone przekąski w okresie ciąży i możliwe, że jest to spowodowane zwiększoną objętością krwi w organizmie. Nie sięgaj jednak po słone chipsy. Zamiast tego spróbuj zupy jarzynowej lub pikli, które zaspokoją równocześnie potrzeby Twojego ciała na składniki odżywcze.


Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

1 / 3