Zdrowy tryb zycia Ćwiczenia Sport na jesień: popraw sobie humor i spal kalorie

Wprawdzie najlepszą porą na sporty outdoorowe jest lato, ale z nadejściem jesieni i niezbyt przyjemnej aury nie trzeba rezygnować z aktywności. Istnieje wiele sposobów na utrzymanie dobrej kondycji w domu i na zewnątrz, pośród jesiennych liści. Wybierz sport dla siebie i dowiedz się, ile kalorii spalisz w ciągu godziny.

Bieganie

Wzmocnij układ naczyniowo-sercowy i wybierz się pobiegać do parku lub lasu. Jeśli zamierzasz biegać po twardej nawierzchni, Twoje stawy będą bardziej narażone na obciążenia. Kup odpowiednie buty, które zamortyzują wstrząsy i pozwolą uniknąć problemów ze stawami. Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z bieganiem, zacznij od naprzemiennego marszu i biegu.

Biegając godzinę ze średnią prędkością 8 km/h spalasz 720 kalorii.

Wybierając odzież do biegania, panie powinny zacząć od funkcjonalnego biustonosza sportowego. Na wierzch można założyć na przykład podkoszulek termiczny, kamizelkę czy kurtkę i długie wygodne legginsy. W chłodniejsze dni warto założyć chustkę na szyję. Nie zapominaj też o głowie, przez którą „ucieka” najwięcej ciepła. Kup komin, szeroką opaskę lub cienką czapkę biegową. Aby buty nie ślizgały się na mokrej nawierzchni, podeszwy powinny zawierać gumę.

Gotowi, do startu... Zacznij biegać i spalać kalorie 

Rower

Wzmocnij mięśnie dolnych partii ciała i wybierz się na rower. Rower pozwoli Ci na dłuższe wycieczki, więc ostatecznie spalisz więcej kalorii niż podczas biegania. Jeśli nie zamierzasz przesadzać z jazdą na rowerze i nie będziesz jeździć częściej niż cztery razy w tygodniu, nie musisz się obawiać nadmiernego rozrostu mięśni udowych, które staną się tylko mocniejsze.

W ciągu godziny jazdy na rowerze możesz spalić 680 kalorii.

Na rower ubierz się podobnie na jogging. Ubranie należy dostosować do pogody i zawsze warto pamiętać o kasku. Szyję chroń chustą lub kominem.

Schudnij na rowerze: 5 zasad, które pomogą Ci zrzucić kilogramy

Spacer

Jeśli nie przepadasz za bieganiem i jazdą na rowerze, wybierz się na wycieczkę lub choćby na spacer. Możesz zabrać ze sobą psa lub zaopatrzyć się w kije do nordic walkingu, albo wyjść ot tak, bez niczego. Chodzenie po zróżnicowanym terenie wzmacnia układ naczyniowo-sercowy, nerwowy oraz ruchowy, a stawy nie są tak obciążone jak podczas biegania.

Podczas szybkiego marszu możesz spalić aż 600 kalorii, jeśli ruszysz wolniejszym krokiem, spalisz około 400 kalorii.

Pływanie

Doskonałym sportem na jesienną pogodę jest pływanie. Wpadnij na basen i rozciągnij wszystkie mięśnie. Pływanie działa również podobnie jak masaż limfatyczny, poprawia krążenie i działa antycellulitowo.

Podczas godziny pływania spalisz 545 kalorii.

Po pływaniu nie zapomnij dobrze wysuszyć włosów, a najlepiej załóż czapkę, żeby uniknąć przeziębienia.

Łyżworolki

Aby wzmocnić mięśnie pośladkowe i mięśnie ud, wybierz jazdę na rolkach in-line. To sport dla każdego – wystarczy zaopatrzyć się w rolki. Wybierz trasę bez ostrych zakrętów i dużych nachyleń terenu. Zaletą jazdy na rolkach jest brak obciążenia dla stawów.

Godzina jazdy na rolkach pozwala spalić 600 kalorii.

Ubierz się podobnie jak na rower lub jogging. Nie zapomnij o kasku oraz ochraniaczach na dłonie, łokcie i kolana.

Ćwiczenia w domu lub na siłowni

Jeśli w chłodne dni nie chce Ci się uprawiać sportu na zewnątrz albo nie przepadasz za wodą, zapisz się na zajęcia grupowe i spróbuj na przykład zumby, TRX, jumpingu lub jogi. Jeśli nie lubisz ćwiczyć w grupie, możesz zostać w domu i wybrać zestaw ćwiczeń w internecie lub aplikacji, których jest już całkiem sporo.

Nie poddawaj się kapryśnej pogodzie, popraw sobie humor i zrób coś dla swojej kondycji.

5 najlepszych ćwiczeń dla ciała i ducha. Zacznij od jogi lub zumby


 

Źródła: prozeny.cz, kaloricke-tabulky.cz, mevyo.com

Foto: Shutterstock

Published: 4 tygodnie temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem