Zdrowy tryb zycia Zdrowie Pokonaj zmęczenie w parę minut!

Wiosna dla wielu z nas może być nie lada zmartwieniem. Przyroda budzi się do życia po długim zimowym śnie, jednak Ty jakoś nie możesz obudzić się razem z nią.

Wiosenne zmęczenie atakuje z pełną siłą, a Ty dosłownie ostatkiem sił wleczesz się do pracy. Dzień przetrwasz jedynie dzięki wizji długiego, niezakłóconego snu, który często staje się Twoim jedynym pragnieniem. A jeśli do tego cały dzień musisz spędzić przed komputerem, to dzieło zniszczenia zostało dopełnione. Masz takie samo wrażenie?

Z letargu, ze stanu ciągłego ziewania i ciężkich powiek może Cię jednak wyciągnąć kilka prostych ćwiczeń, które możesz wykonać również w ograniczonej przestrzeni biura lub salonu. Jeżeli czujesz się zakłopotany przed kolegami, to szybko zapomnij o wstydzie. Chodzi o Twoje samopoczucie, Twój kręgosłup i dobry nastrój. A może, właśnie kiedy wykonasz kilka ćwiczeń przed nimi, pobudzisz ich do tego stopnia, że pokonają wstyd i dołączą do Ciebie.

Rozruszaj swoje kości

  • Najprostszym sposobem na pobudzenie krążenia w organizmie jest najzwyklejszy spacer. Jeżeli udałoby Ci się co pół godziny przejść, najlepiej jeszcze wyjść i zejść parę razy po schodach, wtedy byłoby idealnie. Idź zaparzyć sobie herbaty, po papier do kopiarki lub, zamiast dzwonić, sam przejdź się do kolegi, wybierając przy tym dłuższą drogę.
  • Załatw sobie piłkę do ćwiczeń. Twój rozluźniony kręgosłup będzie Ci za to wdzięczny. Połóż się na plecach i oprzyj stopy na piłce. Kiedy ustabilizujesz pozycję, pomału dźwigaj pośladki z ziemi jak najwyżej. Po paru sekundach powoli wróć do pozycji wyjściowej, jednak nie opuszczaj pośladków całkowicie na ziemię. Wykonaj kilka powtórzeń, oddychaj regularnie.
  • Stare dobre przysiady zawsze się sprawdzą. Wykonaj rozkrok na szerokość ramion, wyciągnij ręce w bok lub załóż je za głowę i zrób kilka przysiadów. Wykonuj tylko łagodny półprzysiad, uważając przy tym na kolana, aby nie wychodziły poza linię palców. Jeżeli wstydzisz się ćwiczyć przed kolegami, możesz wykonywać to ćwiczenie na małej, osobistej przestrzeni.
  • Aby rozciągnąć całe ciało wykonaj skłony boczne. Stań w rozkroku, połóż jedną rękę na boku, a drugą ciągnij nad głową w jedną stronę. Postaraj się wyciągnąć rękę tak daleko, jak to możliwe. Zmieniaj strony.
  • Bardzo pomocne są również aplikacje mobilne, które oferują nowe, proste ćwiczenia, a nawet o nich przypominają. Niektóre z nich można wykonać bezpośrednio na krześle biurowym, jednak przy innych będziesz musiał wstać i wykonać parę niepozornych ruchów przy biurku. W każdym razie trochę zmusisz do pracy swoje serce i znów będziesz świeży jak skowronek.
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

1 / 3