Dziecko Zdrowie dziecka Podawajcie dzieciom słodycze oraz chipsy! W zdrowszej formie!

Dzieci już tak mają – możecie im w kółko powtarzać, że słodycze im zniszczą zęby a smażone potrawy żołądek. A i tak będą najchętniej zagryzać frytki z chipsami i zalewać je hektolitrami słodkich napojów. To są smaki, które dzieci po prostu uwielbiają. Więc wy również podawajcie im te produkty, tyle że w zdrowszej wersji.

Słodki napój? Czemu nie?!

Dajcie dzieciom możliwość wyboru – woda czy napój? To jasne, że wybiorą napój. Zdrowotne zalety czystej wody nie są dla nich ważne, dla nich liczy się smak! I tu macie pole do popisu. Zamiast słodkich napojów podajcie dzieciom herbatę owocową, do której możecie wrzucić klika kawałków owoców. Herbata miętowa lub lawendowa również zaskoczy dzieci przyjemnym smakiem. Możecie im także zrobić smoothie rozrzedzone wodą lub herbatą.

Czekolada? Tak!

Ciasteczka, czekolady, cukierki to pokusa, której dzieci nie potrafią się oprzeć. Nawet jeśli w domu będziecie im je zamieniać na orzechy, miód czy inne zdrowe alternatywy, znajdą do nich drogę u babci lub u kolegów. Możecie im spokojnie podać dobrej jakości czekoladę lub sałatkę owocową, a bitą śmietanę zastąpić łyżką gęstego jogurtu.

Chipsy? Proszę bardzo!

Frytek też nie zmusicie zabraniać swoim dzieciom. Można je przygotować bez smażenia; wystarczy upiec w piekarniku z odrobiną oleju dobrej jakości! A chipsy do podgryzania przed telewizorem zastąpcie chipsami warzywnymi. Wystarczy cienko pokroić ziemniaki, buraki i marchew, skropić olejem, posypać ziołami i "delikatnie" upiec. Posypcie je solą i odłóżcie trochę dla siebie, zanim dzieci wszystko zjedzą.

Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

1 / 3