Zdrowy tryb zycia Ćwiczenia Owoce to dobrzy przyjaciele odchudzania!

Zanim przyniesiesz do swojej kuchni kosze pełne owoców, musisz wziąć pod uwagę jedną kwestię. Część owoców cechuje wysoka kaloryczność i wysoki indeks glikemiczny (IG). Oznacza to, że nie możesz spożywać ich bez ograniczeń, tak jak warzyw.  Im liczba IG jest niższa, tym czas uwalniania się glukozy wolniejszy, a ilość kalorii odkładanych do tkanki tłuszczowej ‒ mniejsza. Dlatego powinniśmy wybierać owoce, dla których IG wynosi mniej niż 40.

Jakie owoce jeść na diecie?

- agrest,
- brzoskwinie,
- czarne i czerwone porzeczki,
- czereśnie,
- grejpfruty,
- gruszki,
- jabłka,
- jagody,
- jeżyny,
- maliny,
- truskawki,
- morele,
- pomarańcze,
- śliwki,
- wiśnie.

Jakich owoców unikać na diecie?

- ananasów,
- borówek amerykańskich,
- dojrzałych bananów,
- kiwi,
- mango,
- winogron.

Które owoce najlepiej pomagają w odchudzaniu?

- arbuz, który korzystnie wpływa na naszą przemianę materii;
- awokado, które eliminuje uczucie głodu; mimo że należy do najbardziej kalorycznych owoców, to jego regularne spożywanie nie przyczynia się do przyrostu masy ciała;
- brzoskwinie, które pobudzają nasz żołądek do wydzielania soków trawiennych, a tym samym organizm usuwa więcej toksyn;
- jeżyny, które są bardzo bogate w przeciwutleniacze, a te regulują gospodarkę naszego organizmu;
- truskawki - są bogatym źródłem polifenoli, które w znacznej mierze przyczynią się do utraty kilogramów.

Ile owoców można zjeść dziennie?

Osoby, które się odchudzają, nie powinny jeść więcej niż 1-2 porcje dziennie, przy czym jedna porcja to szklanka mniejszych owoców lub jeden owoc średniej wielkości .

Kiedy należy jeść owoce?

Najlepiej po przebudzeniu albo na pierwsze lub drugie śniadanie. To pozwala na  pobudzenie organizmu do działania. Wpływa też na podwyższenie poziomu glukozy, która odżywi mózg, a nasza praca będzie wydajniejsza.

Nie zalecamy spożywać ich między posiłkami. Dlaczego? Ponieważ po zjedzeniu owocu poziom glukozy gwałtownie wzrasta, ale zaraz potem spada. To powoduje, że po krótkim czasie znowu człowiek odczuwa głód.  Nie jedzmy ich także w godzinach wieczornych. Podczas snu cukier metabolizowany jest od razu do tkanki tłuszczowej.

Źródła:
portal.abczdrowie.pl
zdrowie.radiozet.pl
zdrowie.radiozet.pl

Opublikowano: Ponad rok temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Artykuły

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.

Historie Pisane Smakiem, które pokochasz

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.