Zdrowy tryb zycia Zdrowe żywienie Migdały - odżywka dla mózgów dzieci i dorosłych

Pośród innych orzechów, migdały są jednymi z tych, które przynoszą najwięcej korzyści. Powinniśmy spożywać je codziennie, nawet 10 – 60 g, jeżeli chcemy cieszyć się ich dobroczynnym wpływem na zdrowie. Już kilka ich sztuk każdego dnia może zaradzić na wysoki cholesterol, zgagę, cukrzycę i problemy ze wzrokiem.

Migdały są źródłem wielu składników odżywczych i pomagają w zdrowym rozwoju mózgu. Zawierają ryboflawinę i L-karnitynę, poprawiające aktywność “ludzkiego procesora” i tworzą nowe połączenia nerwowe, zmniejszając ryzyko zachorowania na Alzheimera. Jak wszystkie orzechy, zawierają mnóstwo błonnika i zdrowych tłuszczów.

Migdały należy moczyć

Najlepszej jakości są włoskie i hiszpańskie migdały. Dzięki namaczaniu przed jedzeniem stają się nie tylko łatwiejsze do trawienia, ale również lepiej przyswajają się ich składniki odżywcze i witaminy. Kiedy migdały miękną, zmieniają również swoją strukturę, co doceniają seniorzy. Dzieci również mogą jeść migdały namoczone w wodzie. Trzy migdały stanowią dla nich wystarczającą dzienną dawkę zdrowia.

Napój migdałowy, masło i ciasta

“Mleko” migdałowe jest jednym z najpopularniejszych zamienników mleka krowiego. Ale przed zakupem uważnie czytaj etykietę i umieszczony na niej skład. Niestety, wiele tego typu produktów zawiera dużo cukru i niewiele migdałów. Najlepiej więc zrobić własny napój migdałowy w domu – to proste i zdrowe rozwiązanie.

Na pewno też zainteresuje cię coś tak nietypowego, jak masło migdałowe. Naturalnie nie trzeba do niego nic poza samymi migdałami. I dobrym blenderem, który poradzi sobie z ich zmieleniem. Wsyp do niego migdały i miksuj, aż osiągną pożądaną, kremową konsystencję. Ponieważ migdały zawierają olej, nie musisz się martwić, że po zmieleniu zostanie po nich tylko pyłek. Wręcz przeciwnie, otrzymasz wspaniałe, brązowe masło.

Z tylko 4 składników, w tym migdałów, przygotujesz natomiast prosty i szybki deser. Wystarczą jaja, kakao, cukier puder i wspomniane migdały. Wymieszaj je i uformuj pyszne przekąski dla dzieci – w sam raz na wycieczkę do lasu. W równie prosty sposób przygotujesz bezglutenowe, migdałowe ciasto - sprawdź nasz przepis!

Migdały - odżywka dla mózgów dzieci i dorosłych

Sałatka drobiowa z migdałami

Lekka sałatka drobiowa z migdałami i żurawiną jest dobrym rozwiązaniem na wykorzystanie mięsa pozostałego po rosole. Podawana w misie z liśćmi zielonej sałaty jest smaczna, ale też apetycznie wygląda.

Składniki:

Przygotowanie:

  1. Rozgrzej piekarnik do 170°C. Rozsyp płatki migdałów na głębokiej patelni tak, by tworzyły pojedynczą warstwę i podpraż je przez kilka minut, aż zaczną delikatnie brązowieć.
  2. Po uprażeniu wyjmij migdały i pozostaw do ostygnięcia.
  3. W misce wymieszaj pokrojonego gotowanego kurczaka, suszoną żurawinę, posiekaną szalotkę, łodygę selera pokrojoną w cienkie krążki, jogurt, sok z cytryny i przyprawy. Dodaj schłodzone migdały i wymieszaj całość.
  4. Odstaw sałatkę do lodówki i podawaj schłodzoną, z zieloną sałatą.



Źródła: gymbeam.sk, tasteofhome.com, foodrevolution.org

Opublikowano: 4 miesiące temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

Our price
Cytryna (kg = 9.99)
Cytryna
  999
Dodaj do listy zakupów Dodano do lista zakupów
Dodaj do listy zakupów
1 / 3