Zdrowy tryb zycia Ćwiczenia Last minute bikini body: trenerka stawia na wzmocnienie mięśni brzucha

Zimowe podjadanie odbiło się na Twojej figurze? Próbujesz ratować, co się da i zastanawiasz się co wybrać: herbatki oczyszczające, cudowne tabletki czy bieliznę wyszczuplającą znalezione w sieci? Czy to w ogóle ma sens? Oto kilka rad trenerki i specjalistki w dziedzinie zdrowego stylu życia, Tiny Zlatoš Turnerovej.

Tina Zlatoš Turnerová radzi, aby podejść do odchudzania kompleksowo. Zdjęcie: IG @Tinaturnerova

Co jest kluczem do utrzymania optymalnej formy?

Zdaniem popularnej trenerki i specjalistki w dziedzinie optymalnego odżywiania i utrzymania dobrej kondycji, Tiny Zlatoš Turnerovej, na wszystko trzeba patrzeć realistycznie. „Kiedy mamy dwadzieścia lat, nasz organizm pracuje szybciej, radzi sobie z większym obciążeniem i ma więcej energii. Z wiekiem wszystko robi się nieco trudniejsze, ale wciąż nie ma rzeczy niemożliwych. Dlatego musimy się nauczyć świadomie nad sobą pracować, unikać szukania dróg na skróty i stawiania sobie nierealistycznych celów. Czasami wystarczy ujędrnić mięśnie i poprawić sylwetkę, żeby poczuć się zadowolonym. Nie zawsze celem jest spektakularny spadek masy ciała. Na pewno warto zwrócić uwagę na węglowodany, których nie powinniśmy łączyć z tłuszczami i białkami, również z uwagi na trawienie. Należy wyeliminować z diety cukier, wykluczyć na kilka dni węglowodany, takie jak dodatki, pieczywo i ciasta. Zamiast nich warto wybierać probiotyki i świeże warzywa” – oto sprawdzone rady last minute naszej ekspertki.

W jej opinii najbardziej opłaca się jednak codzienny wysiłek. „Wiemy, że połączenie optymalnej diety i odpowiednio dobranego treningu to najefektywniejszy sposób na piękną sylwetkę, ale nie można zapomnieć o takich elementach zdrowego stylu życia jako dobry sen, spokój wewnętrzny i poczucie szczęścia. Jeśli nie osiągniemy wewnętrznej harmonii, nasz organizm nie będzie wspierał nas w realizacji założonych celów. Podczas treningów dobrze jest skupić się na kompleksowym spalaniu tłuszczów i pracy nad określoną partią ciała zamiast ćwiczyć wszystko na raz. Zawsze warto postawić na brzuch. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha mają dobroczynny wpływ na całą jamę brzuszną, jelita i organy wewnętrzne, dlatego jeśli nie mamy czasu na nic więcej, postawmy właśnie na to” – przekonuje trenerka z doskonałą figurą i ponad dziesięcioletnim stażem trenerskim.

„Jedna rzecz to optymalizacja utraty tłuszczu podskórnego, druga to praca nad kluczowymi partiami kobiecej sylwetki. Ćwiczenia mogą trwać nawet pięć minut dziennie, ale należy je wykonywać każdego dnia. Po 21 dniach możemy oczekiwać widocznych rezultatów, oczywiście przy założeniu stosowania odpowiedniej diety.”

Niewielkie wahania wagi są w normie

Tina Zlatoš Turnerová zawsze podkreśla, że powinniśmy się starać żyć zdrowo przez cały rok, aby być w dobrej formie każdego dnia, nie tylko po to, żeby móc się pokazać w bikini. To dla nas niezbyt dobra wiadomość – w końcu wszyscy marzą o tym, by latem świetnie wyglądać na plaży. Co zrobić, jeśli obudzimy się za późno? „Wahania wagi w zakresie plus-minus trzech kilogramów są zupełną normą i nie stanowią większego obciążenia dla organizmu ani zagrożenia dla zdrowia. Jednak różnica 5, 7 czy 10 kilogramów to już sporo. Zatem jeśli jesteśmy z siebie niezadowoleni, należy podjąć działania bez względu na to, czy właśnie zbliża się lato, czy też nie. Zdrowy styl życia nie zawsze musi oznaczać, że nosimy rozmiar 36 lub 38. Może znaczyć, że dobrze się czujemy we własnej skórze, a to jest przecież najważniejsze.”

W przekonaniu popularnej trenerki nie sposób podejść do odchudzania uniwersalnie. W końcu każdy z nas jest inny i wymaga indywidualnego podejścia. „Podczas pracy nad sobą nie powinniśmy się koncentrować na oczekiwaniach społecznych ani porównywać się z innymi. Każdy z nas jest inny, mamy różną anatomię, budowę ciała, a przede wszystkim nasze organizmy funkcjonują zupełnie inaczej, w zależności od tego, jak od siebie dbamy i jakie mamy uwarunkowania genetyczne. Dlatego nie zawsze możemy sobie pozwolić na podobną dietę czy ilość ruchu jak osoba, z którą się porównujemy. Każdy musi sam dojść do tego, co się u niego sprawdza i co jest dla niego zdrowe, dlatego najlepiej zasięgnąć rady specjalisty, aby uniknąć fatalnych pomyłek i nie musieć w kółko stosować metody prób i błędów. Na to, jacy jesteśmy, składa się wiele czynników. Nie chodzi tylko o to, co wczoraj zjadłam albo czy byłam w poniedziałek na treningu” – tłumaczy trenerka. Wiadomo, że na doskonałą figurę trzeba zacząć pracować kilka miesięcy przed urlopem. Na ostatnią chwilę możemy jeszcze coś zdziałać, ale dwudziestokilogramowej nadwagi nie pozbędziemy się ekspresowo.

W dążeniu do osiągnięcia wymarzonej sylwetki może Ci pomóc TOP 5 pogromców tłuszczu.


Published: Ponad rok temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Artykuły

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.

Historie Pisane Smakiem, które pokochasz

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.