Zdrowy tryb zycia Zdrowe żywienie Jedzenie na lepsze trawienie: co nam pomoże?

Ryba

W przypadku mięsa wybraliśmy ryby. Zastąp nimi mięso czerwone - to lepszy wariant dla Twoich jelit. Ryby są bogatym źródłem błonnika, który jest bardzo ważny dla dobrego trawienia. Zawierają również sporo cynku lub selenu.

Jabłka

Dlaczego akurat jabłka? Dlatego, że pektyna. Jabłka są jej bogatym źródłem. Pektyna zaś jest rozpuszczalnym błonnikiem, wspomagającym perystaltykę jelit i pomagającym w lepszym trawieniu. Powinniśmy jednak jeść tylko świeże jabłka.

Śliwki

Nic nie oczyszcza jelit lepiej niż śliwki dzięki wysokiej zawartości błonnika. Śliwki też zapewniają poczucie sytości, dlatego zalecam włączenie ich do codziennej diety. Najodpowiedniejsze są suszone śliwki.

Figi

Tak jak śliwki, również figi będą dla nas lepsze ususzone. Zalecam pozostawienie fig na noc w wodzie. Takie figi będą doskonałym lekarstwem na zaparcia i tym bardziej pomogą Twoim jelitom. Również wspierają trawienie i perystaltykę jelit.

Marchewka

Marchew nie tylko poprawia jakość wzroku, jest także doskonała dla jelit, ponieważ - podobnie jak powyższe - zawiera dużo błonnika, ale także wiele przeciwutleniaczy. Jedz marchewki z jabłkami, to najlepsza kombinacja wspomagająca trawienie.

Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

1 / 3