Zdrowy tryb zycia Ćwiczenia Jak zrzucić dodatkowe kilogramy?

W pozbyciu się nadwagi może pomóc prawidłowe jedzenie

Krytycznym okiem spójrz na zawartość swojej lodówki i pozbądź się wszystkich produktów, które mogą Cię kusić w dążeniu do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Nie odkładaj tego na jutro, zrób to od razu. Co możesz, przełóż do zamrażalnika, resztę rozdaj znajomym. Bezlitośnie pozbądź się wszystkich pokus i produktów, którym nie możesz się oprzeć. Podjadanie i spełnianie zachcianek mści się na obwodzie talii, bioder i ud.  

Błonnik najlepszy na wzdęty brzuch

Na pewno masz świadomość, że podczas diety należy unikać nie tylko słodyczy i smakowitych ciast, lecz również słodzonych napojów. Jeśli jesz dużo produktów zawierających rafinowany cukier, wątroba nie radzi sobie z nadmiarem fruktozy i przekształca ją w tłuszcz. Zamiast tego wybieraj owoce, które zawierają dużo witamin i błonnika. Zapewnią uczucie sytości na dłużej i uregulują trawienie. To ważne, inaczej nie pozbędziesz się wzdętego brzucha.
Poza cukrem należy unikać mąki, a jeśli nie możesz sobie odmówić produktów, które ją zawierają, sięgnij po wyroby z pełnego ziarna.
W dążeniu do płaskiego brzucha nie zapominaj o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości białka. Daje uczucie sytości, a ponadto dostarcza energii niezbędnej do aktywności fizycznej w postaci ćwiczeń. Wybieraj chude mięso, ryby, jaja, sery, nabiał lub napoje proteinowe.

Smoothie przyśpieszy przemianę materii

Jeden dzień bez jedzenia na pewno dobrze Ci zrobi. Nie jedz - pij! Jedna szklanka smoothie dostarczy Ci porcji warzyw i owoców na cały dzień. A takich szklanek możesz wypić, ile chcesz. Połącz ulubione składniki, a jeśli smoothie jest zbyt gęste, dolej trochę wody. Jeśli nie masz czasu, przygotuj sobie zapas na cały dzień, choć, oczywiście, najlepiej smakuje świeżo przygotowane.

Produkty na płaski brzuch

Na płaski brzuch pomoże jedzenie owoców i warzyw, a jako dodatek można wybrać pełnoziarnisty ryż, komosę ryżową, kuskus albo płatki. Jeśli dopadnie Cię ochota na coś słodkiego, zamiast mąki pszennej dodaj do ciasta mąkę pełnoziarnistą, orkiszową lub migdałową, a cukier zastąp miodem. Możesz również śmiało postawić na suszone owoce.
Sprzymierzeńcami płaskiego brzucha są:

Awokado – zawiera potas, kwas foliowy, witaminę K, błonnik, a przede wszystkim nienasycone kwasy tłuszczowe, które nie tylko dobrze działają na brzuch, lecz również wzmacniają naczynia krwionośne. Prawie nie ma smaku, dlatego świetnie komponuje się zarówno na słono, jak i na słodko. Na obiad przygotuj Bajgle z pieczonymi warzywami i masłem z awokado.

Banany – są słodkie, a zatem idealnie sprawdzą się jako deser po obiedzie. Banany są sycące, zmniejszają ochotę na słodycze i pomagają pozbyć się nadmiaru wody. Smoothie bananowe doda Ci energii na cały dzień.

Fenkuł – rzadko występuje w naszym jadłospisie, ale nie bój się go. Ma delikatny smak, nadaje się do gotowania i jedzenia na surowo. Wspomaga trawienie i zwalcza wzdęcia. Spróbuj go na przykład w Sałatce z fenkułem i kwiatami.

Orzechy – uratują Cię przed napadem wilczego głodu. Garść orzechów na drugie śniadanie i podwieczorek pomoże Ci wytrzymać do kolejnego posiłku. Najlepiej sprawdzą się migdały, ale ze względu na zróżnicowany smak możesz wybrać mieszankę orzechów.

Ogórki – w zaledwie czterech procentach składają się z czegoś innego niż woda. Przeważnie jest to błonnik. Dlatego można je jeść w każdej postaci i w dowolnych ilościach. Spróbuj też wody z plasterkami ogórka, smakuje znacznie lepiej. 

Soczewica – zawiera mnóstwo białka i żelaza, sprawi, że na długi czas nie będziesz odczuwać ssania w żołądku. Jeśli po soczewicy zdarzają Ci się wzdęcia, połącz ją z fenkułem, a do gotowania dodaj szczyptę sody oczyszczonej. Dobra rada: spróbuj czerwonej soczewicy, na przykład w takim wydaniu.

Jogurt – bifidobakterie zawarte w jogurcie pomagają utrzymać zdrową mikroflorę jelitową i wspomagają prawidłowe funkcjonowanie jelit. Regulują trawienie, łagodzą wzdęcia, a brzuch wydaje się mniejszy. Jogurt naturalny to dobry pomysł na kolację.

Ryby – są lekkostrawne, więc nie obciążają żołądka. Unikaj jednak smażonych ryb. Źródłem inspiracji mogą być przepisy na Hello Tesco.

Odpowiednio się nawadniaj

Jeśli marzy Ci się mniejszy brzuszek, dostarczaj organizmowi odpowiedniej ilości płynów. Unikaj napojów gazowanych i słodzonych, sięgaj po czystą wodę z plasterkiem ogórka, imbirem, ziołami lub pij zieloną herbatę. Nie zapominaj, że kawa odwadnia, dlatego po każdej filiżance kawy wypij szklankę wody.

Herbatki ziołowe – mięta działa pobudzająco, melisa uspokaja, koper włoski wspomaga trawienie, a lawenda jest dobra na sen.

Imbir – zwalcza przeziębienie, łagodzi objawy grypy i poprawia trawienie.

Zielona herbata – pij ją zamiast kawy. Pięć filiżanek zielonej herbaty dziennie pobudza metabolizm. Dzięki niej szybciej pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Jak zrzucić dodatkowe kilogramy?

Jedzenie to połowa sukcesu, jeśli chcesz mieć płaski brzuch. Druga połowa to ćwiczenia. Specjalistka w dziedzinie odchudzania, Tina Zlatoš Turnerová, radzi osobom, które chcą schudnąć przed wyjściem na plażę: „Jeśli masz niewiele czasu, postaw na mięśnie brzucha".
Stare dobre brzuszki nie wystarczą, znacznie lepsze efekty przynosi plank, czyli tzw. deska, która wzmacnia mięśnie całego ciała. Możesz też spróbować czegoś intensywniejszego, np. 10-minutowych ćwiczeń w domu, z którymi poradzą sobie początkujący i które zmotywują osoby z lepszą kondycją.

Źródła: healthline.com, fitness.peknetelo.eu, hnonline.sk

Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

Our price
Cebula (kg = 2.99)
Cebula
  299
Dodaj do listy zakupów Dodano do lista zakupów
Dodaj do listy zakupów
1 / 3