Dziecko Zdrowie dziecka Dieta dla zdrowych ząbków

Nabiał i produkty mleczne

Sery, mleko i inne produkty mleczne są ważne dla zdrowych zębów. Przede wszystkim dlatego, że zawierają błonnik i wapń. Zębom pomaga także kazeina. Jest to rodzaj białka, które wzmacnia szkliwo. Produktów mlecznych nie powinno zatem zabraknąć w diecie dziecka.

Bezcukrowe gumy do żucia

To nie chwyt reklamowy. Gumy do żucia naprawdę pomagają. Ale muszą być bez cukru. Pozwól starszym dzieciom na gumy, aby miały zdrowe zęby. Guma do żucia musi zawierać ksylitol, czyli najczęściej stosowany słodzik. Żucie gumy pomaga pozbyć się bakterii i płytki nazębnej.

Seler

Seler naturalnie wybiela zęby. Podczas żucia selera uwalnia się błonnik, który dodatkowo oczyszcza zęby. Błonnik zwiększa też produkcję śliny.

Gruszki

Warto docenić plony z ogródka, takie jak choćby gruszki. Nie tylko sycą, lecz również wzmacniają zęby u dzieci. Powinny być spożywane na surowo. Są pomocne w walce z próchnicą. Równie skuteczne jak gruszki są banany, jabłka i ananasy.

Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

1 / 3