Dziecko Zdrowie dziecka Czy znacie 3 podstawowe składniki śniadania dla dzieci?

Poranne spożywanie posiłku w tygodniu, to w wielu rodzinach raczej wymarzony model niż rzeczywistość. Pomimo porannego stresu powinniście dla swoich dzieci śniadanie przynajmniej przygotować, będą mogły je zjeść na przykład w szkole przed lekcjami. To lepsze rozwiązanie niż całkowita rezygnacja z tego posiłku. Śniadanie powinno zawsze zawierać:

Węglowodany

Rankiem doda energii pieczywo pełnoziarniste lub płatki. Pieczywo można także zamrozić, przyda się, kiedy nie zdążycie kupić wcześniej.

Białka

Ospałe mięśnie zaraz po przebudzeniu potrzebują dawki białek. Szynka, ser, twaróg, jaja, jogurt lub słodki koktajl dodadzą im siły na cały dzień.

Tłuszcze

Również tłuszcze są potrzebne dla organizmu, zwłaszcza dla organizmu dziecka, który stale się rozwija. Do śniadania można je wprowadzić, podając ryby – na przykład w paście lub orzeszkach wraz z musli i jogurtem.

Published: Ponad rok temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Artykuły

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.

Historie Pisane Smakiem, które pokochasz

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.