Wskazówki i porady Czas zastąpić szkolne kanapki zdrowymi owocami!

Niektóre badania dowodzą, że owoce i warzywa są na tyle zdrowe, iż  powinniśmy je jeść nawet do 10-ciu razy dziennie.! I nie ma w tym wielkiej przesady. Częste konsumowanie zdrowej żywności ma chronić człowieka przed  zawałem, rakiem a nawet przedwczesną śmiercią. W trosce o swoje zdrowie i naszych najbliższych warto więc poznać jakie wartości odżywcze mają wybrane produkty.


Borówki oraz jagody poprawiają pamięć i zapobiegają jej utracie w wieku starczym. Dla mózgu równie ważna jest witamina C, którą zawierają m.in. czarne porzeczki.

Orzechy włoskie, siemię lniane, pestki dyni  to przede wszystkim  źródło kwasów omega-3. Są bardzo ważne dla zachowania prawidłowego funkcjonowania mózgu - zapobiegają m.in. rozwojowi choroby Alzheimera, sprawiają, że komórki mózgowe pracują na optymalnym poziomie i tym samym zwiększają możliwości oraz wydajność mózgu.

Banany zawierają dużo magnezu, który wzmacnia układ nerwowy, zapobiegając tym samym stresowi i bezsenności, co ułatwia radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak sprawdzian.

Grejpfruty, awokado, rodzynki i suszone morele mają dużo potasu, od którego zależy przekazywanie impulsów nerwowych, poprawiają koncentrację i zwiększają zdolność myślenia.

Jabłka stanowią znakomite źródło  witaminy C, beta-karotenu i potasu. Dostarczają organizmowi również fosfor, wapń, magnez, krzem oraz żelazo.


Analiza programu “Owoce i warzywa w szkole” dowodzi, że dzieci preferują słodki smak, a ponadto  raczej niechętnie jedzą swoje szkolne śniadania. Ich ulubione warzywa to: ogórek, marchew, sałata. Najmniej lubiane, a zarazem najmniej znane warzywa to cukinia i szpinak. Wśród owoców prym wiodą: jabłka, truskawki, maliny oraz banany.

Zatem skorzystajmy z dobroczynnych właściwości owoców i zaserwujmy naszym dzieciom nowe śniadania, które ułatwią im naukę, a podczas wakacji będą pysznymi przekąskami, dostarczającymi zapas energii w ich aktywnym  życiu.


Propozycje do szkoły i nie tylko:

  1. Chlebek bananowy
  2. Jogurt z owocami
  3. Pudding chia z owocami
  4. Suszone owoce (rodzynki, chipsy bananowe lub jabłkowe, mieszanka studencka)
  5. Świeża sałatka owocowa

A może zaserwować dziecku coś specjalnego? Wypróbuj nasze wyśmienite przepisy:

  1. Musli owsiane z owocami i jogurtem polane miodem
  2. Batoniki z musli
  3. Zestaw śniadaniowy z rogalikiem
  4. Musli z kaszy jaglanej z suszonymi owocami
  5. Ogórkowe kanapeczki
Opublikowano: Ponad rok temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Artykuły

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.

Historie Pisane Smakiem, które pokochasz

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.