Wskazówki i porady Czas zastąpić szkolne kanapki zdrowymi owocami!

Niektóre badania dowodzą, że owoce i warzywa są na tyle zdrowe, iż  powinniśmy je jeść nawet do 10-ciu razy dziennie.! I nie ma w tym wielkiej przesady. Częste konsumowanie zdrowej żywności ma chronić człowieka przed  zawałem, rakiem a nawet przedwczesną śmiercią. W trosce o swoje zdrowie i naszych najbliższych warto więc poznać jakie wartości odżywcze mają wybrane produkty.


Borówki oraz jagody poprawiają pamięć i zapobiegają jej utracie w wieku starczym. Dla mózgu równie ważna jest witamina C, którą zawierają m.in. czarne porzeczki.

Orzechy włoskie, siemię lniane, pestki dyni  to przede wszystkim  źródło kwasów omega-3. Są bardzo ważne dla zachowania prawidłowego funkcjonowania mózgu - zapobiegają m.in. rozwojowi choroby Alzheimera, sprawiają, że komórki mózgowe pracują na optymalnym poziomie i tym samym zwiększają możliwości oraz wydajność mózgu.

Banany zawierają dużo magnezu, który wzmacnia układ nerwowy, zapobiegając tym samym stresowi i bezsenności, co ułatwia radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak sprawdzian.

Grejpfruty, awokado, rodzynki i suszone morele mają dużo potasu, od którego zależy przekazywanie impulsów nerwowych, poprawiają koncentrację i zwiększają zdolność myślenia.

Jabłka stanowią znakomite źródło  witaminy C, beta-karotenu i potasu. Dostarczają organizmowi również fosfor, wapń, magnez, krzem oraz żelazo.


Analiza programu “Owoce i warzywa w szkole” dowodzi, że dzieci preferują słodki smak, a ponadto  raczej niechętnie jedzą swoje szkolne śniadania. Ich ulubione warzywa to: ogórek, marchew, sałata. Najmniej lubiane, a zarazem najmniej znane warzywa to cukinia i szpinak. Wśród owoców prym wiodą: jabłka, truskawki, maliny oraz banany.

Zatem skorzystajmy z dobroczynnych właściwości owoców i zaserwujmy naszym dzieciom nowe śniadania, które ułatwią im naukę, a podczas wakacji będą pysznymi przekąskami, dostarczającymi zapas energii w ich aktywnym  życiu.


Propozycje do szkoły i nie tylko:

  1. Chlebek bananowy
  2. Jogurt z owocami
  3. Pudding chia z owocami
  4. Suszone owoce (rodzynki, chipsy bananowe lub jabłkowe, mieszanka studencka)
  5. Świeża sałatka owocowa

A może zaserwować dziecku coś specjalnego? Wypróbuj nasze wyśmienite przepisy:

  1. Musli owsiane z owocami i jogurtem polane miodem
  2. Batoniki z musli
  3. Zestaw śniadaniowy z rogalikiem
  4. Musli z kaszy jaglanej z suszonymi owocami
  5. Ogórkowe kanapeczki
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

1 / 3