Zdrowy tryb zycia Ćwiczenia Chudnij na rowerze: 5 zasad, które pomogą Ci zrzucić zbędne kilogram

Jazda na rowerze to sport aerobowy, podczas którego spalamy tłuszcz. Godzina intensywnej jazdy podkręca metabolizm i pozwala spalić ok. 470 kalorii. Ważne jest monitorowanie pulsu, który powinien pozostawać na poziomie do 120 uderzeń na minutę, co łatwo można sprawdzić na sportowym zegarku.

Zacznij spokojnie

Trening powinien być progresywny. Nie zaczynaj od ostrego wycisku, bo szybko się zmęczysz, a zakwasy zniechęcą Cię do dalszego wysiłku. Przed jazdą zrób rozgrzewkę i zacznij spokojnie, od dwudziestominutowej przejażdżki w wolnym tempie. Raz w tygodniu wybierz się na dłuższą, nawet sześciogodzinną niespieszną wycieczkę.

Z czasem możesz zwiększać obciążenie, wydłużać jazdę o kolejne 20 minut aż dojdziesz do pełnej godziny. Jeśli uda Ci się znaleźć czas i ochotę na trening 3 razy w tygodniu, wygrałeś.

Gdy dojdziesz do wprawy, a rezultaty zaczną być widoczne po sylwetce i kondycji, możesz zwiększać prędkość i skracać czas jazdy. Na pedały naciskaj tak, aby poczuć, że już nie dajesz rady.

Dobra rada:

Zwróć uwagę na równomierny rozkład sił. Jeśli nie trenujesz na rowerku stacjonarnym, musisz jeszcze wrócić do domu!

Trenuj regularnie

Nie wystarczy od czasu do czasu pojeździć na rowerze czy wyskoczyć na sobotnią wycieczkę rowerową. Aby zobaczyć rezultaty, potrzebne są wytrwałość, upór i niezłomna siła woli. Zmotywuj się do działania, pamiętając o tym, że im szybciej jeździsz, tym intensywniej pracują mięśnie i tym większy opór powietrza trzeba pokonać. Oczywiście, im intensywniejszy trening, tym efektywniejsze spalanie kalorii. Poza tym unikasz ryzyka kontuzji, która grozi osobom z nadwagą podczas biegania.

Bez zmiany diety nie ma mowy o efektach

Im więcej trenujesz, tym większe mięśnie i lepsze spalanie. Może się zdarzyć jednak, że nie uda Ci się zrzucić brzucha do końca. Dotyczy to zwłaszcza mężczyzn z „mięśniem piwnym”. Może się też pojawić osłabienie i spadek wydajności. Aż 30% ubytku wagi stanowi tkanka mięśniowa. Specjalista żywieniowy Covert Bailey dla specjalistycznego portalu rowerowego bicycling.com wyjaśnia: „Jeśli ktoś mówi, że schudł 9 kilo, kluczowe jest pytanie – 9 kilo czego?” Niektórzy po schudnięciu mogą mieć nawet więcej tkanki tłuszczowej niż wcześniej. Jeśli tracisz mięśnie, a nie tłuszcz, efekt jojo jest nieunikniony.

Zapomnij o dietach. Ścisłe diety wywołują lęk, nerwowość i stresują, zamiast pomagać. Na rowerze schudniesz bez głodowania, wystarczy sięgnąć po zdrowe alternatywy.

Na przejażdżkę trwającą mniej niż godzinę nie musisz zabierać przekąski, wystarczy butelka wody. Po treningu uzupełnij energię 60 – 90 gramami węglowodanów na godzinę treningu. Na śniadanie i obiad wybieraj węglowodany, wieczorem ogranicz ich spożycie, sięgnij po białka.

Pij i śpij

Nie zapominaj o uzupełnianiu płynów i odpoczynku. Przed treningiem wypij szklankę wody, podczas treningu na bieżąco uzupełniaj płyny. Osiem godzin snu pomoże Ci ustabilizować metabolizm i pozwoli uniknąć wahania poziomu hormonów, które może wystąpić w trakcie utraty masy ciała.

Jak schudnąć jeżdżąc na rowerze?

  • jedz mniej, zwracając uwagę na regularność spożywanych posiłków,
  • zwracaj uwagę na to, co jesz - ogranicz słodycze i słodzone napoje oraz alkohol,
  • nie jedz podczas treningu,
  • trenuj regularnie,
  • zapewnij sobie przynajmniej 8 godzin snu na dobę.
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

Our price
Papryka czerwona (kg = 9.99)
Papryka czerwona
  999
Dodaj do listy zakupów Dodano do lista zakupów
Dodaj do listy zakupów
Our price
Kajzerka naturalna 55 g (kg = 5.27)
Kajzerka naturalna 55 g
  029
Dodaj do listy zakupów Dodano do lista zakupów
Dodaj do listy zakupów
1 / 3