9 sposobów na szybkie pokonanie zmęczenia

W poniedziałek większość z nas rzuca się w wir pracy z wielkimi planami na cały tydzień. Jednak w miarę upływu tygodnia możemy się czuć coraz bardziej zmęczeni, słabi i znużeni. Około piątku zazwyczaj opadamy z sił i z utęsknieniem wypatrujemy weekendu, podczas którego znowu ładujemy baterie i odpoczywamy. Tkwimy w zaklętym kręgu, z którego nie ma wyjścia. Znają go na pewno ci, którzy nie mają pracy swoich marzeń, ale muszą pracować, bo przecież rachunki same się nie zapłacą. Zmęczenie czasami dopada każdego z nas. A ponieważ zazwyczaj nie możemy się tak po prostu zdrzemnąć, żeby doładować baterie, musimy znaleźć alternatywne triki, które przyniosą nam odświeżenie. Oto i one.

Zapomnijcie o alkoholu

Jeśli przed spaniem chętnie sięgacie po alkohol, bo przecież lampka czerwonego wina jeszcze nigdy nikogo nie zabiła, czas to zmienić. Alkohol uniemożliwia ciału przejście do fazy REM podczas snu, kiedy to organizm najlepiej odpoczywa. A zatem, nawet jeśli potem prześpicie dziesięć godzin, nie będziecie wystarczająco wypoczęci.

Zróbcie sobie badania

Dobrym pomysłem w sytuacji, gdy jesteśmy ciągle zmęczeni, jest wizyta u lekarza oraz kontrola tarczycy. Jeśli wasza waga ulega wahaniom, wypadają wam włosy i macie zachrypnięty głos, możliwe, że to tarczyca ma wpływ na brak energii. Kiedy już będziecie u lekarza, zmierzcie sobie poziom ciśnienia, tak na wszelki wypadek. Gdyby ciśnienie było zbyt wysokie, ono również może być przyczyną zmęczenia.

Jedzcie czerwone i pijcie wodę

Objawy zmęczenia mogą złagodzić jakiekolwiek czerwone owoce, tj. maliny czy truskawki – spróbujcie! I pijcie więcej wody. Ciało jej potrzebuje podczas oddychania, rozmawiania czy przy okazji wizyty w toalecie. Brak płynów ma również wpływ na zasoby energii.

Wystawiajcie się na słońce

Pomaga również światło. Promienie słoneczne was ożywią, ponieważ wasze ciało potrzebuje witaminy D, która jest wytwarzana pod wpływem promieni słonecznych. Otwórzcie okno i wpuśćcie słońce do środka.

Regularnie uzupełniajcie niedobory energii

Wasze ciało potrzebuje paliwa, aby mogło funkcjonować na pełnych obrotach. Jeśli opuścicie jeden posiłek lub nie weźmiecie nic do ust w ciągu pięciu godzin, poczujecie zmęczenie. Dlatego od czasu do czasu należy zrobić przerwę i coś zjeść. Najlepiej, żeby to było coś z wysoką zawartością błonnika.

Ruszajcie się i oddychajcie

Świetnym pomysłem jest spacer, zwłaszcza jeśli cały dzień siedzicie zamknięci w biurze z dłońmi na klawiaturze. Oderwijcie się od stołu i od pracy, jak tylko poczujecie, że zamykają wam się oczy. Na świeżym powietrzu zaczniecie myśleć o czym innym, rozruszacie swoje ciało i wrócicie do biura odświeżeni.

Odświeżcie się

Odświeżcie się cukierkiem mentolowym, gumą do żucia lub herbatą miętową. Mentol pobudza lepiej niż kawa, nie wspominając o ogólnym uczuciu świeżości. A jeśli już jesteśmy przy kawie, zastąpcie ją zieloną herbatą. Działa dłużej niż filiżanka aromatycznej kawy.

Stara mądrość – uprawiajcie sport

Spróbujcie uwzględnić w swoich planach aktywność fizyczną. Zacznijcie od tego, że wysiądziecie z autobusu przystanek wcześniej, zaparkujecie dalej auto lub wybierzecie schody zamiast windy. Zmęczenie może być związane z siedzącym trybem życia. Jeśli nie wprowadzicie do swojej rutyny ulubionych ćwiczeń, zaklęty krąg będzie się toczył w nieskończoność.

Opublikowano: Ponad rok temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Artykuły

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.
105 min.
Desery

Historie Pisane Smakiem, które pokochasz

Uups! Brak artykułów pasujących do Twojego filtra. Zmień kryteria wyszukiwania.