Wskazówki i porady 8 rad na udanego grilla dla osób na diecie

Masz ochotę na soczystą kiełbaskę? Albo chrupiący boczek lub dobrze wypieczoną wieprzowinę? Mięsko obraca się na ruszcie, a Tobie cieknie ślinka. Dobrze wiesz, że lato za pasem i bardziej niż o kiełbasce marzysz o pięknej sylwetce w bikini. Nie trać nadziei, mamy dla Ciebie kilka rad, co możesz bez obaw zjeść podczas grilla, aby Twoje wysiłki nie poszły na marne.

Mięso tak, ale chude

Wybierz chude mięso, indyka lub kurczaka, obojętne, czy będą to piersi, czy uda. Możesz zaimprowizować na przykład szaszłyki przekładane warzywami - w ten sposób otrzymasz ciekawe połączenie smaków i kolorów. Ewentualnie wybierz chude mięso w formie hamburgera lub parówki. A do tego domowy sos na bazie ogórków i odtłuszczonego jogurtu.

Zasada jednego talerza

Na talerz nakładaj tylko raz i wybieraj z głową. Z kurczaka usuń skórę, z innych mięs - tłuste części. Jeśli należysz do osób, dla których grillowanie nie może się obyć bez kiełbasek, zwróć uwagę na wysoką zawartość mięsa w składzie i ogranicz się do jednej sztuki. Sięgnij też po ziemniaki w mundurkach i sałatkę. Jeśli gospodarze serwują sałatkę z makaronem lub ryżem, możesz ją jeść bez obaw, o ile nie zawiera majonezu lub tłustego dressingu. Zrezygnuj z sałatek z majonezem i surówki coleslaw. Z pewnością warto odmówić sobie również dodatkowej porcji sera do hamburgerów.

Daj szansę rybom

Choć ryby rzadko królują na grillu, nie zapominaj, że to dobra alternatywa. Są doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 i są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania układu naczyniowo-sercowego. A poza tym dzięki kwasom tłuszczowym ryby z grilla są soczyste.

Zamów świeżą rybę prosto do domu!

Trochę zieleni nie zaszkodzi

Warzywa nie tracą cennych składników odżywczych, o ile są prawidłowo przygotowywane. Postaw na bakłażany, szparagi, cukinię, paprykę, pomidory, które można grillować w plasterkach lub przygotować szaszłyki. Warto pamiętać, że warzywa zawierają dużo witaminy A i karotenoidów, które są podstawą zdrowej cery i błon śluzowych. A ich dodatkową zaletą jest wysoka zawartość błonnika.

Smaczna salsa bez majonezu

Uważaj na chipsy i smakowite kremowe sosy, bez których nie może się obejść grillowanie. Wiele sosów przygotowuje się na bazie majonezu, oleju lub śmietany, więc mają mnóstwo kalorii. Jeśli możesz się powstrzymać, wybieraj raczej sosy pomidorowe i jogurtowe. Tzatziki z ogórków to strzał w dziesiątkę.

Woda i kieliszek wina

Najlepszym napojem podczas grillowania będzie zwykła woda. Nawadnia, usprawnia trawienie i pozwala delektować się czystym smakiem potraw. Unikaj napojów słodzonych, które obciążają układ trawienny podobnie jak alkohol. Możesz sobie pozwolić na jeden lub dwa kieliszki wina - w niewielkich ilościach jest korzystne dla zdrowia. Aby przyspieszyć jego metabolizm, po każdym kieliszku wypijaj szklankę wody.

Na koniec deser

Zamiast deseru zjedz owoc ze skórką zawierającą dużo błonnika, który usprawnia trawienie. Albo nadziej owoce na szpikulec i upiecz grillu.
Wybierz kilka rodzajów owoców i przygotuj sałatkę owocową albo domowy sok lub smoothie. W upalnych miesiącach sprawdzi się kruszony lód z owocami.

Rady dla dbających o linię:

Sięgnij po sałatkę lub jajko na twardo, które zapewnią uczucie sytości - w ten sposób zjesz mniej. Frytki i słodycze zastąp sałatką i orzechami.

Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

1 / 3