Zdrowy tryb zycia Ćwiczenia 6 przydatnych wskazówek dotyczących zajęć sportowych na świeżym powietrzu w upalne dni

Nie musisz jednak rezygnować ze sportu pod otwartym niebem z powodu upałów. Zebraliśmy dla Ciebie kilka użytecznych rad, które sprawią, że uprawiając sport, będziesz się dobrze bawić nawet w najgorętsze dni roku.

Uprawiaj sport w chłodzie!

Najlepsza pora to wczesny ranek! Oczywiście, łatwo to powiedzieć, jednak komu chciałoby się wstawać z łóżka wcześnie, żeby się zmęczyć i spocić? Istnieje jednak wiele osób, według których opłaca się zacząć dzień skoro świt i cieszyć dobrą formą i energią do pracy. Plan B to ruch późnym wieczorem, ale pamiętaj, że aktywność zmusza Twój organizm do pracy, co może przełożyć się na kłopoty z zaśnięciem.

Unikaj najcieplejszych pór dnia

Jeżeli Twój plan dnia nie pozwala Ci ćwiczyć przed lub po zachodzie słońca, staraj się unikać najcieplejszych godzin. To właśnie między godziną 11 i 16 promieniowanie UV jest najintensywniejsze, a stężenie alergenów w powietrzu najwyższe.

Nie staraj się za wszelką cenę bić rekordów

Rekordów osobistych oraz maksymalnych wyników sportowych nie osiąga się w temperaturach tropikalnych. Powinieneś zatem zadowolić się spełnieniem swojej dziennej dawki i zrobieniem czegoś dla swojego zdrowia.

Nie zapominaj o spożywaniu płynów!

Pij wodę przed, w trakcie, a także po treningu! W wysokiej temperaturze organizm zużywa więcej płynów i wydziela o wiele więcej substancji mineralnych aniżeli w chłodniejsze pory roku. Dlatego zaleca się pić wodę mineralną lub napoje izotoniczne przynajmniej po zakończeniu ćwiczeń. Każdy, kto poświęca długie godziny wysiłkowi fizycznemu, zdecydowanie powinien latem spożywać także sole mineralne w tabletkach, by dopełnić potas wydalony z ciała przez pocenie.

Ubranie

Właściwy ubiór ma bardzo duże znaczenie podczas uprawiania sportu w wysokich temperaturach. Wybieraj odzież sportową wyprodukowaną z specjalnej tkaniny technicznej, która pochłania wilgoć i szybko schnie. Latem niezbędnym dodatkiem jest także czapka z daszkiem, daszek albo chusta jasnego koloru wykonane ze specjalnego materiału.

Zwróć uwagę na sygnały ostrzegawcze!

Uczucie pragnienia, uderzenia gorąca, intensywniejsze niż zwykle pocenie się, skurcze mięśni, ból głowy oraz uczucie osłabienia to sygnały wskazujące, że coś jest nie tak. Jeśli wystąpi którykolwiek z tych objawów, natychmiast zrób sobie przerwę, ponieważ organizm prawdopodobnie wyczerpał zapasy płynów i substancji mineralnych lub nawet dostałeś udaru. Uzupełnij płyny, zjedz banana lub baton energetyczny i udaj się do cienia. Zaczekaj, aż poczujesz się lepiej albo Twoje tętno spadnie do wartości około 100 uderzeń na minutę.

Źródło:
futanet.hu

strokeinfo.hu

Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

Our price
Cebula (kg = 2.99)
Cebula
  299
Dodaj do listy zakupów Dodano do lista zakupów
Dodaj do listy zakupów
1 / 3