Wskazówki i porady 12 pomysłów na zdrowe pierwsze i drugie śniadanie dla całej rodziny

Pomysły na pierwsze śniadanie


Kuskus z żurawiną i orzechami włoskimi

Kuskus zalej gorącym mlekiem lub mlekiem roślinnym, na przykład migdałowym, do wysokości około pół centymetra powyżej poziomu kaszy. Zakryj i odstaw na 5 – 10 minut. Dodaj przepłukaną żurawinę, posiekane orzechy i miód.

Chleb z pastą z buraka

Ugotowany burak, jajko na twardo i twaróg zmiksuj na gładką masę, dodając łyżeczkę oliwy, sól, ulubione zioła, ewentualnie czosnek. Pastą posmaruj chleb.

Naleśniki bananowe z kremem czekoladowym

Płatki owsiane zmiksuj na gładko, dodaj banana, jajko, mleko i przygotuj dość rzadkie ciasto. Gotowe naleśniki posmaruj kremem z awokado i kakao. W tym celu zmiksuj banana, awokado, kakao i łyżeczkę syropu klonowego.

Ryż na mleku z owocami

Ryż jaśminowy lub ryż do risotto ugotuj na małym ogniu w mleku roślinnym z dodatkiem ekstraktu waniliowego. Dodaj masło, syrop klonowy i świeże owoce lub owoce z kompotu.

Kasza gryczana z czekoladą i żurawiną

Kaszę gryczaną ugotuj na mleku na miękko. Dodaj mleko, dobrą czekoladę 70% i żurawinę ze słoiczka.

Domowe müsli z jogurtem

Płatki owsiane, pestki dyni i słonecznika oraz orzechy wymieszaj z odrobiną oleju kokosowego i upiecz w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 °C. W trakcie pieczenia kilkakrotnie przemieszaj. Podawaj z jogurtem, mlekiem, mlekiem roślinnym lub zalane wodą, z dodatkiem owoców.

Zapiekane jajko z chlebem na zakwasie

Mały pomidor cherry pokrój w drobną kostkę. Jajko dobrze roztrzep, dodaj pomidor i odrobinę groszku. Zapiecz lub przygotuj omlet. Posyp startym serem i podawaj z chlebem na zakwasie.

Dziecku nie smakują owoce i warzywa? Spróbuj je przekonać do wesołych ślimaczków i gąsieniczek.

12 pomysłów na zdrowe pierwsze i drugie śniadanie dla całej rodziny

Pomysły na drugie śniadanie


Pasta z awokado

Awokado zmiksuj na gładko z miękkim serem i cebulą. Dodaj kilka kropel soku z cytryny i ulubione zioła. Pastą posmaruj chleb. Osobno zapakuj dziecku pachnący pomidor.

Sałatka owocowa z orzechami

Pokrój jabłko, gruszkę, dodaj trochę winogron, posyp zmielonymi orzechami.

Smoothie z dyni hokkaido

Dynię upiecz i zmiksuj z jabłkiem, gruszką, marchewką i odrobiną wody. Dopraw szczyptą cynamonu.

Pasta z jabłek

Jabłko zetrzyj na tarce o drobnych oczkach, wymieszaj z twarogiem i mielonymi orzechami. Dodaj odrobinę miodu i cynamonu. Pastą posmaruj pieczywo.

Pasta drożdżowa

Drobno posiekaną cebulę zeszklij na odrobinie oleju. Dodaj drożdże, zaczekaj, aż się rozpuszczą, a następnie wbij jajko. Pasta ma mieć konsystencję jajecznicy. Dopraw ziołami i solą.  

Więcej pomysłów na posiłki dla dzieci znajdziesz na Hello Tesco (link Hello Tesco/Children recipes)





Źródła: Zuzana Pavelková Šafářová, www.zuzanasafarova.cz



Opublikowano: Ponad rok temu
Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

Our price
Banany (kg = 4.99)
Banany
  499
Dodaj do listy zakupów Dodano do lista zakupów
Dodaj do listy zakupów
1 / 3