Dziecko Ciąża 10 metod wspierania płodności

Kontroluj swoją wagę

Znaczna nadwaga lub niedowaga mogą zmniejszyć szansę na poczęcie. Odpowiedni, zdrowy wskaźnik BMI mieści się między 20 a 25 – wypróbuj poniższy kalkulator zdrowej wagi, aby poznać swój wskaźnik.

Jeśli nie mieścisz się w idealnym zakresie, postaraj się przed poczęciem zrzucić lub przybrać kilka kilogramów w zdrowy sposób. Kobiety z niedowagą mogą mieć nieregularne okresy, a w poważnych przypadkach ich owulacja może się zatrzymać. Istnieją również dowody na to, że cięższe kobiety mają większe dzieci, pojawia się u nich więcej komplikacji przy porodzie i mogą urodzić dziecko po terminie, natomiast mamy z niedowagą mają większe szanse na urodzenie niskiego, lekkiego dziecka.

Stosuj zbilansowaną dietę

Zdrowa dieta jest istotna w celu zapewnienia odpowiedniej ilości ważnych witamin:

Kwas foliowy

Przyjmowanie go przed poczęciem i we wczesnej ciąży pomaga w zapobieganiu nieprawidłowościom w rozwoju mózgu oraz rdzenia kręgowego. Przejdź tutaj, aby poznać więcej korzyści związanych z przyjmowaniem kwasu foliowego.

Witaminy z grupy B

Ważne dla owulacji i prawidłowego rozwoju płodu, mogą zwiększyć szansę na zajście w ciążę, jeśli miałaś z tym problemy.

Cynk

Ważny dla mężczyzn! Jest potrzebny do wytwarzania zewnętrznej warstwy nasienia, więc brak cynku w diecie mężczyzny zmniejsza jego ilość nasienia.

Witamina C

Kolejna ważna witamina dla mężczyzn! Ten przeciwutleniacz może zwiększyć ilość i jakość nasienia u palących mężczyzn.

Częste uprawianie seksu

Pary, które uprawiają seks w ciągu całego miesiąca, mają większe szanse na szybsze zapłodnienie, więc im więcej seksu, tym lepiej – nie zapominaj o tym, że nasienie może pozostać w Tobie nawet przez siedem dni. Chcesz sprawdzić, kiedy jesteś najbardziej płodna? Spróbuj skorzystać z kalkulatora owulacji lub zestawu owulacyjnego.

Czego należy unikać, gdy starasz się o dziecko:

Witamina A

Duże dawki witaminy A mogą być szkodliwe dla Twojego dziecka, więc unikaj jedzenia wątroby i produktów z wątroby, takich jak pasztet, a także przyjmowania suplementów diety zawierających witaminę A lub oleje z wątroby ryb.

Ryby

Unikaj mieczników, rekina oraz marlinów i zjadaj nie więcej niż dwa filety z tuńczyka tygodniowo (140 g ugotowanego albo 170 g surowego) lub nie więcej niż cztery średnie puszki tuńczyka tygodniowo (masa po osuszeniu to około 140 g na puszkę). Duża ilość rtęci znajdującej się w tych rybach może zaszkodzić rozwojowi układu nerwowego u Twojego nienarodzonego dziecka.

Rzuć palenie i ogranicz alkohol

Rzuć palenie papierosów

Jeśli Ty lub twój partner palicie papierosy, to czas najwyższy, aby z tym skończyć. Palenie prawie podwaja ryzyko urodzenia dziecka o zbyt niskiej masie, a także może wpłynąć negatywnie na nasienie partnera. Dowiedz się więcej o paleniu i ciąży.

Rzuć picie

Osoby pijące dużo powinny od razu ograniczyć lub całkowicie rzucić ten nałóg. Alkohol nie tylko zwiększa szansę poronienia, ale również wpływa na rozwój dziecka i wypłukuje bardzo ważne witaminy z grupy B.

Ile czasu minie, zanim zajdę w ciążę?

To może zależeć od wielu rzeczy! Na początek Ty i Twój partner powinniście zbadać się u lekarza rodzinnego. Normalne, płodne pary mają około 25 procent szans na ciążę w każdym cyklu. Wynika z tego, że:

  • 60% płodnych par doświadcza ciąży w ciągu sześciu miesięcy
  • 75% w ciągu dziewięciu miesięcy
  • 80% w ciągu 12 miesięcy
  • 90% w ciągu 18 miesięcy

Więc niektóre pary doświadczą ciąży w pierwszym miesiącu starań, a innym może to zająć wiele lat. Jeśli staracie się przez rok lub dłużej, skonsultujcie się ze swoim lekarzem rodzinnym, a jeśli zbliżasz się do wieku 40 lat, skonsultuj się z lekarzem po sześciu miesiącach.

Czy możemy być bezpłodni?

Jedna na siedem par doświadcza bezpłodności, jednak nie oznacza to, że nigdy nie będziecie mieć dziecka. Wiele „bezpłodnych” par może starać się dalej o dziecko, ale mogą potrzebować dodatkowego czasu lub leczenia w zakresie płodności, aby doszło do poczęcia.

Wydrukuj tę stronę
Podziel się artykułem

Nasze najlepsze oferty

1 / 3