icon_search

    Pozostańmy w kontakcie po wejściu RODO!

    Czy wiesz, że nowe prawo UE dotyczące ochrony danych osobowych (RODO) już wkrótce zacznie być stosowane? Jesteśmy pewni, że tak, ale pozwól, że przedstawimy Ci krótkie omówienie tego, co będzie to oznaczało dla Ciebie jako klienta Tesco.

    Nasza transparentność w zakresie prywatności
    W Tesco ciężko pracujemy nad tym, aby służyć naszym klientom każdego dnia coraz lepiej. Dbanie o dane osobowe, którymi nasi klienci dzielą się z nami, jest niezwykle ważną częścią tej pracy. Traktujemy Twoją prywatność bardzo poważnie i zobowiązujemy się do poszanowania Twoich praw i wolności, ponieważ interesy naszych klientów znajdują się w centrum wszystkiego, co robimy.

    Chcemy byś miał pewność, że Twoje dane osobowe są z nami bezpieczne. Naszym celem jest być transparentnym wobec naszych klientów, upewniając się, że są świadomi tego, jak wykorzystujemy ich dane osobowe, aby moc oferować im jeszcze lepsze i bardziej spersonalizowane zakupy w Tesco.

    Z tego powodu wkrótce skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię o naszej nowej Polityce Prywatności i Plików Cookies, a także o zmianach wprowadzonych w Regulaminach dotyczących kluczowych usług, które oferujemy naszym klientom. Wszystko to po, abyśmy mogli pozostać w kontakcie z Tobą także po 25 maja 2018 r.

    1. Na czym polegają zmiany w prawie?

    Nowe rozporządzenie unijne, zwane ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych ("RODO") zacznie być stosowane w dniu 25 maja 2018 r. Zostało stworzone, aby zapewnić większą kontrolę nad tym, w jaki sposób dane osobowe są zbierane i wykorzystywane przez przedsiębiorstwa. Jest to regulacja prawna Unii Europejskiej, dlatego ma zastosowanie do wszystkich organizacji zlokalizowanych w UE (takich jak Tesco), a także do tych międzynarodowych firm, które przetwarzają dane osobowe obywateli UE.Transparentność jest kluczowym elementem i rezultatem wynikającym z tej zmiany, ponieważ powinieneś wiedzieć, w jaki sposób wykorzystuje się dane osobowe dotyczące Ciebie. Na przykład, gdy chcesz korzystać z naszych usług, takich jak program lojalnościowy Clubcard, serwis Tesco Ezakupy lub gdy otrzymujesz komunikację marketingową drogą elektroniczną (tj. w postaci newsletterów od Tesco).RODO przyniesie nowe prawa podmiotom danych, takie jak prawo do przenoszenia danych i prawo do ich usunięcia. Prawo do przenoszenia danych to nowe prawo umożliwiające każdej osobie w UE na przekazywanie jej danych pomiędzy organizacjami. Skorzystanie z niego nie będzie wiązać się z dodatkowymi opłatami, pozwalając klientom przełączać się pomiędzy dostawcami usług. Będzie polegało na transmisji i dostarczeniu danych osobowych drogą elektroniczną w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i nadającym się do maszynowego odczytu formacie, takim jak JSON, którego będziemy używać w Tesco.Prawo do usunięcia danych (znane również jako "prawo do bycia zapomnianym") da osobom fizycznym możliwość zażądania usunięcia danych w niektórych przypadkach. To prawo nie ma jednak charakteru bezwzględnego i ma zastosowanie tylko w pewnych okolicznościach, na przykład, gdy dane osobowe nie są już potrzebne do celu, w jakim zostały pierwotnie zgromadzone lub przetwarzane; lub gdy przetwarzanie opierało się na zgodzie, która została wycofana przez osobę fizyczną i nie ma innej podstawy prawnej do przetwarzania tych danych.Prawa, które już posiadasz na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych, takie jak prawo dostępu do Twoich danych i ich poprawiania, prawo do ograniczenia przetwarzania lub prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, one wszystkie nadal pozostaną Twoimi prawami, więc możesz z nich korzystać także po 25 maja 2018 roku.

    2. W jaki sposób Tesco zapewni transparentność?

    Do tej pory regulowaliśmy kwestie ochrony prywatności w odniesieniu do usług, które świadczymy klientom, w ramach różnych polityk dotyczących prywatności i plików cookies. W pewnych przypadkach zasady dotyczące prywatności i plików cookies były uwzględnione w regulaminach usług (np. Clubcard, serwis Tesco Ezakupy lub newslettery marketingowe).

    Aby było to dla Ciebie prostsze i łatwiejsze, stworzyliśmy nową, jednolitą Politykę Prywatności i Plików Cookies, która obejmuje wszystkie istotne informacje o tym, jak Twoja prywatność jest chroniona, a dane przetwarzane podczas interakcji z nami lub podczas korzystania z naszych usług. Zatem niezależnie od tego czy jesteś członkiem i czerpiesz korzyści z udziału w programie lojalnościowym Tesco Clubcard, zamawiasz towary za pośrednictwem serwisu Tesco Ezakupy, rejestrujesz się w celu otrzymywania newsletterów marketingowych od Tesco, lub po prostu jesteś naszym klientem, wszystkie te interesujące i przydatne informacje dotyczące prywatności i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności i Plików Cookies, która będzie zawierała również pomocne wskazówki, o tym, w jaki sposób możesz egzekwować swoje prawa dotyczące przetwarzania danych osobowych.

    Przede wszystkim chcielibyśmy upewnić się, że dobrze rozumiesz, w jaki sposób zbieramy i wykorzystujemy dane osobowe, aby zaoferować Ci jeszcze lepsze i bardziej spersonalizowane zakupy w Tesco.

    W tym celu zredagowaliśmy nową Politykę Prywatności i Plików Cookies, w taki sposób, by było dla Ciebie jasne:

    • w jaki sposób łączymy dane osobowe, które zbieramy od Ciebie, gdy robisz zakupy w naszych sklepach lub z wykorzystaniem serwisu Tesco Ezakupy, abyśmy mogli zapewnić Ci takie usługi i komunikację marketingową, w tym reklamę online, które naszym zdaniem są najbardziej odpowiednie dla Twoich zainteresowań;
    • w jaki sposób udostępniamy Twoje dane osobowe innym firmom z Grupy Tesco;
    • w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.


    3. Co musisz wiedzieć o programie lojalnościowym Clubcard i serwisie Tesco E-zakupy?

    Zrewidowaliśmy i zmieniliśmy Regulamin programu lojalnościowego Clubcard, aby stał się krótszy, bardziej przejrzysty i przyjazny dla użytkownika, tzn. by był czytelny i zrozumiały. Chcemy jednak zwrócić Twoją uwagę na to, że te zmiany nie wpłyną na Twoje prawa i korzyści związane z członkostwem w Tesco Clubcard. Zasady i warunki dotyczące naszego programu lojalnościowego Clubcard (w tym dotyczące zbierania punktów Clubcard, a także wykorzystywania kuponów lub bonów itp.) nie ulegną zmianie, więc zmiany dokonane w Regulaminie nie wpłyną na zebrane już punkty Clubcard, lub kupony bądź vouchery, które otrzymałeś od nas.

    Regulamin serwisu Tesco Ezakupy został również zrewidowany i zmieniony w zakresie niezbędnym do spełnienia nowych wymogów określonych przez RODO.

    Jak wspomniano wcześniej, takie zmiany zostaną szczegółowo wyjaśnione w naszej nowej Polityce Prywatności i Plików Cookies. Jeżeli po 25 maja 2018 r. nadal będziesz członkiem programu lojalnościowego Clubcard lub będziesz korzystać z usług serwisu Tesco Ezakupy, Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Tesco zgodnie z wymogami RODO, w sposób określony w zaktualizowanych regulaminach tych usług i w zgodzie z nową Polityką Prywatności i Plików Cookies.

    Chcemy, abyś miał wystarczająco dużo czasu na zapoznanie się z nowymi zasadami, zanim zaczną one obowiązywać. Dlatego wkrótce skontaktujemy się z Tobą, by udostępnić Ci linki do wszystkich wyżej wymienionych dokumentów, dając Ci czas na uważne ich przeczytanie i zrozumienie, zanim staną się skuteczne.

    4. W jaki sposób zmiany wpłyną na komunikację marketingową od Tesco przesyłaną za pośrednictwem poczty e-mail lub SMS?

    Jeżeli do tej pory byłeś zainteresowany otrzymywaniem naszych komunikatów marketingowych wysyłanych za pomocą środków elektronicznych (takich jak e-maile lub SMS-y), nadal je będziesz otrzymywać, chyba że zrezygnujesz z subskrypcji.

    Szanujemy Twoje decyzje, więc zawsze możesz zmienić zdanie, jeśli nie chcesz w przyszłości otrzymywać od nas żadnych informacji marketingowych.

    W naszej wiadomości, którą wyślemy wkrótce, znajdziesz specjalny link rezygnacji z subskrypcji, którego możesz użyć, jeśli zdecydujesz się zrezygnować.

    Jeśli zdecydujesz się pozostać z nami w kontakcie po 25 maja 2018 r., pamiętaj, że możesz zrezygnować z otrzymywania informacji marketingowych w dowolnym momencie, klikając link anulowania subskrypcji dołączony do każdej informacji marketingowej.

    Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

    Co stanie się 25 maja 2018 roku?

    RODO zacznie być skuteczne w każdym kraju członkowskim Unii Europejskiej. Nasza nowa Polityka Prywatności i Plików Cookies również już będzie obowiązywać, podobnie jak nowy Regulamin programu lojalnościowego Clubcard oraz serwisu Tesco Ezakupy. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Tesco zgodnie z przepisami RODO w sposób opisany w w/w dokumentach.

    Czy wciąż będę członkiem Clubcard?

    Oczywiście, zachowasz swój status członka programu Clubcard oraz swoje konto. Będziemy wysyłać do Ciebie dalej wiadomości i informacje, dopóki z nich nie zrezygnujesz lub nie usuniesz swojego konta.

    Czy nadal będę mógł korzystać z usług serwisu Tesco Ezakupy?

    Podobnie jak w przypadku programu Clubcard, nadal pozostaniesz użytkownikiem serwisu Tesco Ezakupy, zachowasz swoje konto i niezmiennie będziesz otrzymywać od nas wiadomości, dopóki nie zrezygnujesz z tych usług lub nie zdecydujesz się usunąć swojego konta.

    Gdzie mogę znaleźć informacje o ochronie danych, prywatności i powiązanych tematach?

    Zapoznaj się z nową Polityką Prywatności i Plików Cookies. Link do tego dokumentu znajdziesz w wiadomości, która niebawem zostanie do Ciebie wysłana.

    Czy muszę coś zrobić, aby nadal otrzymywać komunikaty marketingowe od Tesco?

    Nie, nie musisz nic robić. Będziesz otrzymywać wiadomości e-mail i SMS tak jak dotąd, dopóki nie zdecydujesz o rezygnacji z tej usługi. Chcemy jedynie poinformować Cię o zmianach w Regulaminach naszych usług oraz o nowej Polityce Prywatności i Plików Cookies, tak aby było dla Ciebie jasne, jak Twoje dane osobowe są chronione od 25 maja 2018 r.

    Czy będę mógł zrezygnować z otrzymywania wiadomości marketingowych po 25 maja 2018?

    Tak, możliwość rezygnacji z otrzymywania naszych komunikatów marketingowych będzie dostępna z poziomu linku, który znajduje się w każdej przesyłanej przez nas wiadomości.

    Potrzebujesz pomocy?

    Zadzwoń na naszą bezpłatną infolinię pod numerem 800 105 104, codziennie od 7:00 do 23:00. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.